V sedmé etapě Rally Dakar 2020 měli Boris Vaculík s Martinem Plechatým problém s motorem svého Fordu F150, který se zastavil asi sto čtyřicet kilometrů před cílem nejdelší rychlostní zkoušky celé soutěže. Jak se ukázalo později, oprava na místě nebyla možná. Pomohl však Martin Prokop a jeho tým.
Vaculíkův Ford dorazil v neděli večer do bivaku na laně díky pomoci dalších účastníků. Službu vypověděl na 404. kilometru, kdy do cíle vůbec nejdelší rychlostní zkoušky celé soutěže zbývalo přes sto čtyřicet kilometrů.
Nejprve pomohla posádka asistenčního kamionu Mathiase Behringera, která Vaculíka s Plechatým na laně dotáhla do posledního kontrolního bodu. Dalších sto padesát kilometrů do bivaku strávili na laně za francouzskou posádkou Piana, Alcaraz s Toyotou týmu Xtremeplus Polaris.
V bivaku začali mechanici auto rozebírat a zjišťovat rozsah škod. Ukázalo se, že motor není možné na místě opravit, a proto Boris Vaculík zjišťoval u Martina Prokopa, zda nemá k dispozici náhradní motor.
„Martin udělal obrovské gesto a poskytl nám svůj rezervní motor. O půlnoci se navíc v našem stanu objevila doslova armáda mechaniků z MP-Sports, kteří pomohli našim klukům nejenom s motorem, ale v zásadě nám odservisovali celé auto. Chci jim tímto hrozně moc poděkovat. Slovy se nedá vyjádřit, jak jsme jim zavázáni,“ říká Boris Vaculík.
Vaculík s Plechatým tak mohli v pondělí ráno nastoupit na start osmé etapy. Ani ta se však neobešla bez problémů.
„Po celonoční práci jsme dnes ráno odjeli na start rychlostní zkoušky, kde jsme zjistili, že nám praskl ‚dash‘ na chlazení převodovky na olejovém hospodářství. Naštěstí se to povedlo Martinu Plechatému provizorně opravit a měřený test jsme absolvovali bez chlazení celého hnacího řetězce. Museli jsme jet výrazně pomaleji, ale to není v tuto chvíli podstatné. Nejdůležitější je, že jsme v cíli etapy a čekají nás, doufám, ještě čtyři,“ doplnil Vaculík.
Tisková zpráva týmu 3RCZ.com [editováno]