Lopraisovu Pragu přibrzdil prasklý výfuk

Rubrika: Dakar 2020, Kamiony, Tiskové zprávy  
/ Aktualizováno:

Po včerejším úspěchu měli Aleš Loprais, Khalid Alkendi a Petr Pokora na Rally Dakar výtečně rozjetou také úterní etapu. Posádka Instaforex Loprais Teamu znovu bojovala o umístění mezi třemi nejlepšími. Nedaleko před cílem však Pragu V4S DKR se startovním číslem 502 donutil zvolnit prasklý výfuk.

Aleš Loprais, Dakar 2020
Aleš Loprais/Khalid Alkendi/Petr Pokora, Praga V4S DKR, Instaforex Loprais Team. Rally Dakar 2020. © Loprais Team

Devátá etapa zavedla účastníky Rally Dakar 2020 z Wadi Al-Dawasiru do Haradhu. Celkem měřila 886 kilometrů a její speciálka (410 km) nabídla kombinaci nejrůznějších terénů. Po kamenitém úvodu v kaňonech a řečištích následovala velmi rychlá část a po ní techničtější závěr.

Červeno-bílo-černá Praga od prvních mezičasů figurovala na třetí pozici za leaderem průběžného pořadí Andrejem Karginovem (Kamaz) a celkově třetím Sergejem Vjazovičem (MAZ). V cíli však byla klasifikována jako čtvrtá.

„Dneska jsme měli krásnou etapu, drželi jsme se na třetím fleku, ale třicet kilometrů před koncem nám upadl výfuk, utavil nám jednu hadici a začala se tavit také pístnice řízení,“ vysvětluje Aleš Loprais. „Museli jsme zastavit. Chvilku hrozilo, že nám to vezme veškerý vzduch a zaseknou se brzdy. Ale nakonec to dobře dopadlo a dojeli jsme do cíle. Chtěli jsme víc, ale díky za to, že jsme tady a zůstáváme ve hře.“

Aleš Loprais, Dakar 2020
Aleš Loprais, Instaforex Loprais Team. Rally Dakar 2020. © Loprais Team

Posádka Loprais, Alkendi, Pokora drží i po deváté etapě čtvrtou pozici, na třetího Vjazoviče ztrácí hodinu a pět minut.

Dakarský chléb by se měl lámat v následujících dvou dnech. Zítra a pozítří pokračuje Dakar 2020 tzv. maratonskou etapou, která dohromady měří přes 1350 kilometrů. Závodit se bude v poušti Rub‘ al Khali, zásadní prověrkou by měly být její dunová pole.

Ve středu je na programu desátá etapa dlouhá 608 kilometrů, z nichž 534 vytyčili pořadatelé jako rychlostní zkoušku. Závěrečných třicet kilometrů se pojede v dunách. Dny v Saúdské Arábii jsou krátké. Kdo se opozdí, bude s písečnými kopci bojovat za tmy. V uzavřeném večerním bivaku v Shubaytahu se závodníci budou muset obejít bez asistence mechaniků a zázemí svých týmů.

Druhou polovinu maratonu tvoří čtvrteční etapa zpět do Haradhu. Ze 744 km se jich jako speciálka pojede 379. Tentokrát se bude v dunách začínat. Na úvodních 80 kilometrech se posádky budou muset popasovat s nejimpozantnějšími dunami v zemi.

Tisková zpráva Instaforex Loprais Teamu

Mohlo by vás zajímat

Aleš Loprais, testování v Maroku, 2024

Aleš Loprais po testech odřekl účast na Marocké rally

Počátkem října absolvoval Aleš Loprais v Africe testování nově postaveného kamionu Iveco Powerstar, s nímž se měl následně zúčastnit Rallye du Maroc. Na jejím startu však bude posádka InstaTrade Loprais Teamu De Rooy FPT chybět.

Více...
InstaTrade Loprais Teamu De Rooy FPT, Dakar 2025

Aleš Loprais na Dakaru 2025 s novým vozem i posádkou

Aleš Loprais otevírá novou kapitolu svého působení na dakarské rally. Frenštátský závodník opouští kabinu Pragy V4S DKR a přesedá za volant vozu Iveco Powerstar.

Více...
Aleš Loprais, Dakar 2024

Dakar 2024: Aleš Loprais, Jaroslav Valtr ml., Jiří Stross a Instaforex Loprais Praga Team slaví stříbro

Dlouhé čekání je u konce. Aleš Loprais se na Rally Dakar vrací na stupně vítězů v konečném hodnocení

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu