Dakar 2020: Vjazovič má problém. Musí kanibalizovat

Rubrika: Dakar 2020, Kamiony  
/ Aktualizováno:

Průběžně třetí Sergej Vjazovič s kapotovým Mazem se dostal v průběhu desáté etapy Rally Dakar 2020 do potíží. Bělorus musel kvůli závadám dvakrát zastavovat a třetí problém odhalila posádka v cíli.

Sergej Vjazovič, Dakar 2020
Sergej Vjazovič/Pavel Haranin/Anton Zaporoščenko, MAZ 6440RR, MAZ-Sportauto. Rally Dakar 2020. © ASO/DPPI

Pro posádku Sergej Vjazovič, Pavel Haranin, Anton Zaporošenko je situace o to nepříjemnější, že k ní došlo v maratonské etapě. Do středečního bivaku v Shubaytahu nemá přístup nikdo kromě účastníků a pořadatelů, a tak si Vjazovičova trojice bude muset s odstraněním závad poradit pouze s pomocí posádek dvou trambusových Mazů, která de facto plní roli rychlé asistence nového „kapotniku“. Využít samozřejmě mohou jen díly, které tyto tři kamiony vzaly do maratonské etapy s sebou.

„Hned na desátém kilometru manometr ukazoval, že klesá tlak v levém předním kole. Po několika kilometrech bylo jasné, že z něj uniká vzduch. Zastavili jsme, abychom kolo vyměnili, ale manometr stále ukazoval únik vzduchu,“ popisuje Sergej Vjazovič. „Hledali jsme příčinu, sundali jsme buben brzdy a viděli, že se zlomila trubice, která přivádí vzduch do náboje kola a dále do ráfku. Musel ji trefit kámen nebo něco jiného. Něco podobného se stává jednou za tisíc let.“

Magazín DAKARMANIA
KLIKNUTÍM na obrázek přejděte DO E-SHOPU

„Trubku jsme odstranili a zavřeli přívod vzduchu. Tím pádem jsme už nemohli měnit tlak v tomto kole. Nafoukli jsme ho na tři a půl atmosféry a jeli jsme dál, přičemž jsme tlaky regulovali jen na třech zbývajících kolech. Saša Vasiljevskij zůstal s námi a jistil nás.“

Znovu Vjazovičově posádce zatrnulo sto kilometrů před cíle, když se rudý MAZ náhle zastavil.

„Podle přístrojů bylo jasné, že přestalo fungovat palivové čerpadlo. V autě je naštěstí záložní systém s elektrickým čerpadlem. Během tří nebo čtyř minut jsme na něj přešli a pokračovali jsme dál.“

Sergej Vjazovič, Dakar 2020
Sergej Vjazovič/Pavel Haranin/Anton Zaporoščenko, MAZ 6440RR, MAZ-Sportauto. Rally Dakar 2020. © ASO/DPPI

Jenže další nepříjemné překvapení čekalo v cíli.

„Zjistili jsme, že na obou zadních perech je zlomený jeden list. A to je problém. Musíme si je vzít od některého z našich týmových kolegů, který tudíž zítra nebude moct jet svým tempem,“ ví závodící šéf a jezdecká jednička běloruského týmu.

Rally Dakar 2020 zítra pokračuje předposlední etapou. Cestou zpět do Haradhu musí účastníci urazil 744 kilometrů, z nichž se 379 pojede jako speciálka. Na úvodních 80 kilometrech se posádky budou muset popasovat s nejimpozantnějšími dunami v zemi.

Mohlo by vás zajímat

Aleš Loprais, testování v Maroku, 2024

Aleš Loprais po testech odřekl účast na Marocké rally

Počátkem října absolvoval Aleš Loprais v Africe testování nově postaveného kamionu Iveco Powerstar, s nímž se měl následně zúčastnit Rallye du Maroc. Na jejím startu však bude posádka InstaTrade Loprais Teamu De Rooy FPT chybět.

Více...
InstaTrade Loprais Teamu De Rooy FPT, Dakar 2025

Aleš Loprais na Dakaru 2025 s novým vozem i posádkou

Aleš Loprais otevírá novou kapitolu svého působení na dakarské rally. Frenštátský závodník opouští kabinu Pragy V4S DKR a přesedá za volant vozu Iveco Powerstar.

Více...
Aleš Loprais, Dakar 2024

Dakar 2024: Aleš Loprais, Jaroslav Valtr ml., Jiří Stross a Instaforex Loprais Praga Team slaví stříbro

Dlouhé čekání je u konce. Aleš Loprais se na Rally Dakar vrací na stupně vítězů v konečném hodnocení

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu