Průběžně třetí Sergej Vjazovič s kapotovým Mazem se dostal v průběhu desáté etapy Rally Dakar 2020 do potíží. Bělorus musel kvůli závadám dvakrát zastavovat a třetí problém odhalila posádka v cíli.
Pro posádku Sergej Vjazovič, Pavel Haranin, Anton Zaporošenko je situace o to nepříjemnější, že k ní došlo v maratonské etapě. Do středečního bivaku v Shubaytahu nemá přístup nikdo kromě účastníků a pořadatelů, a tak si Vjazovičova trojice bude muset s odstraněním závad poradit pouze s pomocí posádek dvou trambusových Mazů, která de facto plní roli rychlé asistence nového „kapotniku“. Využít samozřejmě mohou jen díly, které tyto tři kamiony vzaly do maratonské etapy s sebou.
„Hned na desátém kilometru manometr ukazoval, že klesá tlak v levém předním kole. Po několika kilometrech bylo jasné, že z něj uniká vzduch. Zastavili jsme, abychom kolo vyměnili, ale manometr stále ukazoval únik vzduchu,“ popisuje Sergej Vjazovič. „Hledali jsme příčinu, sundali jsme buben brzdy a viděli, že se zlomila trubice, která přivádí vzduch do náboje kola a dále do ráfku. Musel ji trefit kámen nebo něco jiného. Něco podobného se stává jednou za tisíc let.“
„Trubku jsme odstranili a zavřeli přívod vzduchu. Tím pádem jsme už nemohli měnit tlak v tomto kole. Nafoukli jsme ho na tři a půl atmosféry a jeli jsme dál, přičemž jsme tlaky regulovali jen na třech zbývajících kolech. Saša Vasiljevskij zůstal s námi a jistil nás.“
Znovu Vjazovičově posádce zatrnulo sto kilometrů před cíle, když se rudý MAZ náhle zastavil.
„Podle přístrojů bylo jasné, že přestalo fungovat palivové čerpadlo. V autě je naštěstí záložní systém s elektrickým čerpadlem. Během tří nebo čtyř minut jsme na něj přešli a pokračovali jsme dál.“
Jenže další nepříjemné překvapení čekalo v cíli.
„Zjistili jsme, že na obou zadních perech je zlomený jeden list. A to je problém. Musíme si je vzít od některého z našich týmových kolegů, který tudíž zítra nebude moct jet svým tempem,“ ví závodící šéf a jezdecká jednička běloruského týmu.
Rally Dakar 2020 zítra pokračuje předposlední etapou. Cestou zpět do Haradhu musí účastníci urazil 744 kilometrů, z nichž se 379 pojede jako speciálka. Na úvodních 80 kilometrech se posádky budou muset popasovat s nejimpozantnějšími dunami v zemi.