Společnost Amaury Sport Organisation, která je pořadatelem Rally Dakar, hodlá následující ročních dálkové soutěže uspořádat na území dvou států. Zatímco soutěžící by si přáli náročné etapy v těžkých dunách Spojených arabských emirátů, ASO jedná i s představiteli dalších zemí sousedících se Saúdskou Arábií.
Letos se Rally Dakar jela teprve podruhé ve své historii v jediné zemi. Po výhradně peruánském loučení s Jižní Amerikou v roce 2019 našli organizátoři nové útočiště na Arabském poloostrově a díky pětileté smlouvě se Saúdskou Arábií zajistili svému podniku nejbližší budoucnost.
Na základě smlouvy byla v roce 2020 Saúdská Arábii výhradním hostitelem Dakaru a v dalších letech si může určit, zda má maraton na jejím území začínat nebo končit. Ovšem ASO má volné ruce při rozšiřování závodu do dalších zemí.
S představiteli států, které mají o spolupráci zájem, jednali zástupci ASO poprvé už loni. Nyní podle ředitele soutěže Davida Castery přichází na řadu druhé kolo intenzivnějších rozhovorů.
„Na následujícím ročníku jsme zatím moc nepracovali, protože jsme nejprve museli co nejlépe zvládnout ten aktuální,“ vysvětluje David Castera. „Teď ho máme za sebou a rychle se pouštíme do další práce. Saúdská Arábie je jasná a k ní přidáme ještě jednu zemi.“
Castera již dříve potvrdil, že ASO loni kontaktovaly Egypt a Jordánsko, které se Saúdskou Arábií sousedí. Egypt hostil Dakar už v minulosti. Káhira a Šarm aš-Šajch byly cílovými městy v letech 2000, resp. 2003. Ovšem pokud by se Dakar alespoň částečně vrátil do Afriky, museli by soutěžící v jeho průběhu překonat Akabský záliv nebo Rudé moře. Na souši totiž mezi Egyptem a Jordánskem leží ještě Izrael, jehož politické vztahy se Saúdskou Arábií jsou napjaté.
Do Jordánska by dakarská rally zamířila poprvé. Země však v minulosti pořádala podnik mistrovství světa v rally a její sportovní autority loni prosadily zařazení Jordánské baji do kalendáře Světového poháru FIA. Letos budou v okolí Akaby bojovat o body do vlastního světového poháru také motocyklisté.