MAZ na Dakaru 2021 minimálně se dvěma kapotniky

Rubrika: Dakar 2021, Kamiony  
/ Aktualizováno:

Tovární tým MAZ-Sportauto chce porazit Kamaz, vyhrát Dakar a má jasno, jaký další krok na své cestě musí učinit. Sergej Vjazovič prozradil, kterým směrem se Bělorusové v nejbližších měsících vydají.

Sergej Vjazovič, Dakar 2020
Sergej Vjazovič/Pavel Haranin/Anton Zaporoščenko, MAZ 6440RR, MAZ-Sportauto. Rally Dakar 2020. © ASO/DPPI

Díky trojici Sergej Vjazovič, Anton Zaporoščenko, Pavel Haranin se MAZ v lednu v Saúdské Arábii prosadil na Rally Dakar na stupně vítězů už podruhé. Po druhém místě, které Vjazovičova posádka vybojovala v roce 2018 ještě s trambusovým speciálem 5309RR, přibyla do týmové síně slávy trofej za třetí místo. Tentokrát zásluhou nového kapotového speciálu 6440RR. Běloruská sestava si díky výsledku opět upevnila svou pozici mezi současnou truckerskou elitou dálkových soutěží.

„Všichni vždycky drží palce víc vyzyvatelům než šampionům. My to teď cítíme ze všech stran: od dalších účastníků, organizátorů a pochopitelně fanoušků,“ těší Sergeje Vjazoviče. „Dokázali jsme, že naše technika patří v tomto sportu k nejlepším. Doufám, že jednoho dne vybojujeme na nejprestižnějším a nejtěžším maratonu světa první místo. Takový je cíl celého našeho týmu, pro který děláme maximum. Ale uchazečů je v současnosti mnoho, proto víme, že nás v nejbližší době nečeká vůbec jednoduchá práce. Učíme se z vlastních chyb, neustále na sobě pracujeme a díky tomu jsou naše kamiony každý rok zase o něco lepší.“

DAKARMANIA No 1 až 4
Kliknutím na obrázek přejdete do našeho e-shopu.

S automatem a kapotou

Nový kapotový MAZ 6440RR byl na Dakaru 2020 osazen automatickou převodovkou, zatímco Alexandr Vasiljevskij a Alexej Višněvskij měli ve starších trambusech k dispozici manuální řazení. Naposledy.

„S automatickou převodovkou jsem byl velice spokojený. Testovali jsme ji celý minulý rok a osvědčila se. Automat ulehčuje jezdci život po stránce fyzické náročnosti, snižuje rázové zatížení, chrání transmise auta a prodlužuje jejich životnost. Proto hodláme instalovat automat do všech našich vozů,“ má jasno závodící šéf týmu.

Změny se však téměř jistě nedotknou dosud používaných trambusů. V Minsku se bude stavět nová technika.

Sergej Vjazovič, Dakar 2020
Sergej Vjazovič/Pavel Haranin/Anton Zaporoščenko, MAZ 6440RR, MAZ-Sportauto. Rally Dakar 2020. © ASO/DPPI

„Po Dakaru máme hlavy plné nápadů spojených s úpravami a modernizací kapotniku. V nejbližší době postavíme ještě jeden, při jehož konstrukci zapracujeme všechny změny. Auto pak bude během roku testoval Alexej Višněvskij. A doufám, že před koncem roku, a tudíž ještě před Dakarem 2021, vznikne i třetí kamion kapotové konfigurace,“ uzavírá Vjazovič.

Mohlo by vás zajímat

Aleš Loprais, testování v Maroku, 2024

Aleš Loprais po testech odřekl účast na Marocké rally

Počátkem října absolvoval Aleš Loprais v Africe testování nově postaveného kamionu Iveco Powerstar, s nímž se měl následně zúčastnit Rallye du Maroc. Na jejím startu však bude posádka InstaTrade Loprais Teamu De Rooy FPT chybět.

Více...
InstaTrade Loprais Teamu De Rooy FPT, Dakar 2025

Aleš Loprais na Dakaru 2025 s novým vozem i posádkou

Aleš Loprais otevírá novou kapitolu svého působení na dakarské rally. Frenštátský závodník opouští kabinu Pragy V4S DKR a přesedá za volant vozu Iveco Powerstar.

Více...
Aleš Loprais, Dakar 2024

Dakar 2024: Aleš Loprais, Jaroslav Valtr ml., Jiří Stross a Instaforex Loprais Praga Team slaví stříbro

Dlouhé čekání je u konce. Aleš Loprais se na Rally Dakar vrací na stupně vítězů v konečném hodnocení

Více...

Mobile Sliding Menu