Aleš Loprais veřejně potvrdil, že jeho tým nasadí do následujícího ročníku dakarské rally dva kamiony. Na Dakaru 2021 by měly Instaforex Loprais Team reprezentovat vozy dvou různých značek.
Kromě Pragy V4S DKR, která si debut odbyla letos v Saúdské Arábii, se na start po roční přestávce opět postaví také Tatra Jamal – Queen 69, s níž Aleš Loprais loni obsadil páté místo při posledním jihoamerickém ročníku dakarské rally.
Oba vozy se budou po technické stránce v mnoha ohledech výrazně lišit. Nová Praga je od počátku osazena automatickou převodovkou, na kterou už sázejí nebo v nejbližší budoucnosti vsadí prakticky všechny přední týmy kategorie kamionů, a během roku projde dalším vývojem, o němž Aleš Loprais podrobněji hovoří ve velkém rozhovoru pro první číslo tištěného magazínu DAKARMANIA.
Naopak Tatra zůstane v téměř totožné podobě, v jaké se představila v roce 2019 v Peru. Lopraisův tým nepočítá se zástavbou automatické převodovky ani s dalšími zásadními změnami.
„Chceme se teď koncentrovat na doladění Pragovky a u Královny víme, kde má své maximum a co dokáže. Loni to byl pátý kamion na Dakaru a v roce 2018 zvítězila na Morocco Desert Challenge. Myslím si, že to je na rychlou asistenci až dost,“ míní Aleš Loprais.
Známý závodník v roli dvojky
Instaforex Loprais Team jednal v uplynulých měsících o spolupráci s několika zájemci. Na úterní besedě s fanoušky, která se uskutečnila v sídle Autoklubu ČR, však Aleš Loprais uvedl, že ‚za volantem by se mělo objevit známé české závodnické jméno‘.
„Zájemců je vícero, ale teď už jsme dohodě o hodně blíž. Chtěl jsem vsadit na větší jistotu, i když na Dakaru samozřejmě není jisté nikdy nic,“ vysvětluje Loprais. „Beru to samozřejmě tak, aby pro mě byla tato spolupráce přínosná. Dohoda je taková, že mi druhé auto bude pomáhat. Přesně tak to celé koncipuji. Ale víte, jak to je. Na Dakaru se může stát kdykoliv cokoliv. Druhý den závodu může být z Královny týmová jednička.“
Zda se v případě nového týmového kolegy jedná o dakarského nováčka, nebo ostříleného matadora, to zatím odmítá Loprais prozradit: „To už se fakt dostáváme dál, než bych v tuto chvíli chtěl. Do toho se teď nebudu pouštět, protože pak už by se to snadno rozklíčovalo.“
Jméno druhého pilota by měl tým zveřejnit během léta, kdy by oba vozy a obě posádky měly odcestovat na testování do Spojených arabských emirátů. Kvůli nasazení dalšího kamionu počítá Instaforex Loprais Team také s jistým rozšířením své sestavy, byť nepůjde o nijak dramatické navýšení počtu členů.
„V případě druhé posádky už víme, jaké by měla mít složení. A co se týká servisu, tam řešíme de facto dva další lidi. Máme tam jednoho super šikulu, kterého určitě angažujeme, ale zatím mu to nechci říkat, protože to musí mít za odměnu,“ uzavírá Aleš Loprais s úsměvem.