Někdejší otevření skupiny T1 buginám mělo na mezinárodní scénu přilákat konstruktéry speciálů pro americké baji. K tomu však nikdy ve větší míře nedošlo, přestože tvůrci pravidel byli značně velkorysí. Buggy těžily z celé řady výhod počínaje větším průměrem restriktoru sání vzduchu přes výrazně nižší hmotnost, větší pneumatiky, účelnější zavěšení kol až po možnost využití systému automatického dohušťování kol, který je u „čtyřkolek“ zakázán.
Nabídnutých možností využil Peugeot, který s těmito speciály vládl na Dakaru v letech 2016 až 2018. V roce 2017 se o překvapení postaral také X-raid, jenž během sedmi měsíců zkonstruoval vlastní buggy. Po dvou neúspěšných pokusech se letos vítězství s „dvoukolkou“ na Dakaru dočkali také Němci. Buginy vyhrály čtyři z pěti posledních ročníků dakarské rally.
Sportovní autority tak v uplynulých letech musely neustále řešit, jak prostřednictvím technických předpisů zajistit co nejférovější soupeření aut dvou různých koncepcí. Jen těžko ale dokázaly uspokojit obě strany. Jakmile jedna z nich vítězila, z opačného tábora se okamžitě ozvaly kritické hlasy a nářky nad nevyvážeností pravidel.
FIA chtěla buginy ze skupiny T1 vyčlenit už od roku 2018, nakonec ale jejich éru po dohodě se zainteresovanými stranami prodloužila. Až nyní Světová rada motoristického sportu na svém březnovém zasedání ve švýcarské Ženevě definitivně upřednostnila vozy koncepce 4×4.
Do konce roku 2022 bude výkonnostní poměr mezi speciály T1 4×4 a T1 4×2 nadále ošetřen technickým reglementem, následně však bude skupina T1 určena výhradně vozům s pohonem všech kol. Detailní technické předpisy T1 4×4 platné od roku 2023 budou zveřejněny později, nijak zásadně by se však měnit neměly.
Účast bugin na podnicích cross-country rally sice nebude vyloučena ani po 1. lednu 2023, tyto stroje však budou přeřazeny do nižší kategorie a za jejich volanty nebudou smět usednout prioritní jezdci FIA.
Představitelé FIA věří, že změna pravidel povede k příchodu dalších automobilek, které by chtěly prostřednictvím cross-country rally propagovat vlastní vozy kategorie SUV. Aktuálně je však ve hře zatím pouze britský Prodrive, který o svém novém dakarském programu poprvé informoval na počátku února.
Světová rada motoristického sportu dále potvrdila, že FIA od roku 2021 vypíše v cross-country rally také kategorii pro vozy využívající ekologicky šetrné technologie.