„Na automatickou převodovku se těšíme. Měla by nám pomoci zrychlit hlavně v dunách, kde umožňuje plynulejší jízdu pod plným plynem. Letos jsme byli jediní v top 5, kdo jel na manuální řazení. Po zvážení všech plusů i mínusů jsme se pro automat nakonec rozhodli. Aktuálně ladíme software převodovky pro náš motor a odhaduji, že už v červnu Mates na Kotlině provede první testovací jízdy,“ popisuje šéf týmu Martin Macík starší.
Macíkův tým věnoval větší pozornost také pneumatikám, s nimiž měl na Dakaru 2020 opakovaně problémy. Proto se Big Shock Racing vydá podobnou cestou, jakou volí někteří jeho rivalové z absolutní špičky kategorie kamionů. Sedlčanští vsadí na nižší vzorek, což odlehčí běhoun a ten pak nebude tak náchylný k separaci od zbytku pneumatiky. Další technické změny vozu souvisejí například s tlumiči nebo usazením kabiny.
Kromě Karla, jak se vozu Martina Macíka mladšího přezdívá, se v sedlčanských dílnách aktuálně pracuje na dalších dvou závodních speciálech.
Přestavbou prochází Macíkův předchozí dakarský kamion značky Liaz, jenž je všeobecně známý pod přezdívkou Franta. Tým jedná s několika zájemci, kteří by se chtěli zúčastnit Dakaru 2021 právě s tímto vozem. Během karantény pokročila také práce na zcela novém speciálu pro Dakar 2022.
V rámci přípravy na následující ročník dakarské rally plánuje Big Shock Racing účast na červencové Baje Aragón ve Španělsku, zářijové Baje Poland a říjnové Rallye du Maroc.
Text připraven na základě tiskové zprávy týmu Big Shock Racing