Iveco Powerstar přezdívané Karel bude řídit Martin Macík mladší. Polská baja pro něj představuje především důležitý test před blížícím se Dakarem. Ve startovní listině nechybí ani Jaroslav Valtr se stejným modelem vozu, který si nechal v Sedlčanech postavit na zakázku. A současně se do závodního tempa vrací i Liaz přezdívaný Franta, s nímž Martin Macík obsadil na Dakaru 2018 páté místo. Za volant se ale tentokrát posadí truck trialový jezdec Daniel Stiblík. Vůz si od týmu Big Shock! Racing pronajal, aby vyzkoušel svou první cross-country rally.
Posádky všech tří kamionů pojedou na vlastní pěst a budou se snažit zajet nejrychlejší čas, ale společnými silami budou hájit české barvy.
Do deštivého Polska dorazili členové týmu Big Shock! Racing už v úterý. Rozložili bivak, rozdělali oheň a hned se pustili do práce.
„Máme radost, že se konečně začíná závodit. Jsme tu v kompletní osvědčené sestavě. Navigátor František Tomášek už nemohl dospat. V kabině nebude chybět ani David Švanda. Přijeli všichni mechanici, servisní MAN i ‚bydlík‘. Máme tu oba naše kamiony, Karla i Frantu. Liazku jsme pronajali klukům, kteří si chtějí zkusit maratonskou rally. Těšíme se, že si konečně pořádně zazávodíme, ale je potřeba také hodně testovat. Proto jsme na místě o dva dny dříve,“ popisuje Martin Macík.
Nová automatická převodovka totiž potřebuje prověřit v písečném terénu, kterého je v okolí dostatek. Současně bylo nutné ještě před startem polské rally nastavit Karlovi podvozek pro místní povrch. A na svou závodní premiéru čekalo i pár vývojových detailů souvisejících s motorem. Ve středu brázdil žlutý kamion cesty vojenského prostoru do čtrnácti hodin, než ho vyhnaly cvičné střelby. Testování bylo na programu i během čtvrtka. V rámci Baja Poland najede Karel celkově 765 kilometrů, z toho 406 závodních.
Ve čtvrtek tým přesunul svůj bivak do Štětína, kde v pátek proběhnou technické přejímky a sedmikilometrový prolog. Pokud vše vyjde, chce Martin Macík pro fanoušky celou úvodní rychlostní zkoušku vysílat živě na svém Facebooku. Start je plánován na páteční večer, přesný čas Martin ještě upřesní na svých sociálních sítích. Diváci díky živému onboardu dostanou poprvé možnost sledovat spolu s posádkou závodní jízdu přímo z kabiny. A zažijí tak všechny zajímavé momenty jízdy v reálném čase.
V sobotu si posádky kamionů užijí dvě náročné speciálky, z nichž každá čítá 172 kilometrů.
„Po pauze nás čeká slušný záhul. Trať je tu náročná, jedeme v tempu brzda-plyn. Jsme zvědaví na automat. Podle informací, které máme k dispozici, by nám měl právě v písku dost pomoci,“ říká palubní mechanik David Švanda.
V neděli bude Baja Poland pokračovat dalšími čtyřmi erzetami.
„Neměli jsme tu v kamionech konkurenci, tak jsme si ji museli sami postavit,“ směje se Martin Macík. „Jsem opravdu zvědavý, jak jednotlivé kamiony, které nám všechny prošly pod rukama, pojedou. Svezl jsem se tu i v liazce a musím říct, že má pořád něco do sebe. Karel a Franta jsou každý jiný, ale oba jedou dost rychle.“
Posádka Martina Macíka při Baje Poland už tradičně nepovažuje za soupeře jen kamiony. Své síly bude poměřovat s kompletním startovním polem. V minulých ročnících se jí podařilo nechat za sebou většinu osobních vozů.
Tisková zpráva týmu Big Shock! Racing [editováno]