Silný vytrvalý déšť zásadním způsobem změnil charakter a ovlivnil průběh Polské baji. Hned první sobotní rychlostní zkouška znamenala konec pro několik českých reprezentantů.
V kategorii automobilů nedokončili první dlouhou rychlostní zkoušku jediní čeští zástupci mezi účastníky Světového poháru FIA v cross-country bajách. Martina Prokopa s Viktorem Chytkou zastavila výrazně vzedmutá hladina jednoho z potoků. Posádka týmu MP-Sports uvízla při průjezdu brodem a „utopila“ motor svého Fordu.
Jihlavský závodník však nevylučuje návrat do závodu, byť za cenu výrazné penalizace.
„Pokud odbahníme, vysušíme a vyřešíme problémy zatopeného Shreka, tak odpolední speciálku pojedeme,“ vzkazuje Martin Prokop po návratu do bivaku, kde se mechanici Mp-Sports pustili do práce a boje s časem.
Na trať první sobotní speciálky vůbec nevyrazili motocyklisté Libor Podmol a Milan Engel. Jezdci týmu Orion – Moto Racing Group sice ráno opustili bivak a vydali se na start měřeného úseku, s ohledem na podmínky však vedení týmu rozhodlo o jejich stažení ze závodu.
„Nemělo to cenu. Od rána je tu slejvák a písčité tratě se proměnily v kluzkou a mazlavou kaši. Tohle by klukům v rámci přípravy na Dakar nepřineslo vůbec nic, navíc bychom riskovali jejich zdraví,“ vysvětluje manažer týmu Ervín Krajčovič. „Závodit v těchto podmínkách by byl nesmysl i s ohledem na techniku. Písčitá kaše by se dostala do motorky a my bychom pak dva nebo tři týdny neřešili nic jiného než čištění strojů. To nedává smysl, proto jsem přijal toto rozhodnutí.“
Z jezdců Orion – MRG tak v závodě zůstal jen debutant Jakub Hroneš.
„Jakub jede na starší motorce, která už Dakar nepojede, a navíc si to chtěl vyzkoušet, proto jsme ho nechali jet,“ dodává Krajčovič.
Po první dlouhé sobotní speciálce vede v průběžném hodnocení automobilů domácí Krzysztof Hołowczyc s Mini. Před druhým Nasserem Al-Attiyahem s tovární Toyotou má šestinásobný vítěz Polské baji k dobru 5 minut a 35 sekund.
Motocyklisté startovali až po automobilech a jsou ještě na trati testu.