Od chvíle, co ze sedlčanských dílen vyjela jejich Iveca, se Jaroslav Valtr a Martin Macík utkali v přímém souboji už potřetí. Po vítězství na víkendové Polské baje se může lepší bilancí pyšnit Valtr, který uspěl také před necelým rokem v Maroku. Macík měl navrch zatím jen při loňské Baje Aragón, kde oba kamiony debutovali.
Na Polské baje 2020 se posádka Jaroslav Valtr st., Jaroslav Valtr ml., Radim Kaplánek ujala vedení už po pátečním prologu a svou pozici si upevnila i v sobotu ráno při prvním průjezdu nejdelší rychlostní zkouškou celé soutěže. Na 172kilometrové rozblácené trati byla za deště téměř o pět a půl minuty rychlejší.
„Vítězství na testu bylo příjemné, protože jsme museli několikrát zastavovat. Řešili jsme utržené stěrače, bočnici, ‚hauptnu‘ a spoustu dalších problémů,“ popisuje Jaroslav Valtr st. „Bylo to strašně těžké. Spousta bláta, v životě jsme neprojeli tolik vody. Byla to spíš bitva o přežití. Kácely se stromy, protože se auto nedalo udržet na trati.“
Jenže problémy měli na stejném měřeném úseku i Martin Macík ml. s Františkem Tomáškem a Davidem Švandou. Podobně jako celá řada posádek v osobních vozech, bojovala i trojice týmu Big Shock! Racing s mlžícím se předním sklem, musela zastavit kvůli spadlému řemeni a následně měnila pneumatiku.
Karta se obrátila odpoledne. Valtr opět zastavoval kvůli drobnějším technickým problémům, zatímco Macík pořád jel. I když ani v jeho případě nešlo vše hladce. Při riskantním objíždění zapadlého osobního vozu utrhl vzduchovou hadici od pravé přední brzdy, která přestala fungovat, a na posledních třiceti kilometrech musel zvolnit kvůli stávkující převodovce. Přesto byl o čtyři a půl minuty rychlejší než Valtr.
Na základě časů dosažených na trati vedl Valtr po první etapě o tři čtvrtě minuty. Následně však oba čeští truckeři inkasovali penalizace za pozdní a předčasné příjezdy do časových kontrol, což radikálně změnilo vyhlídky na napínavý souboj v poslední etapě. Macíkova posádka si vykoledovala podstatně vyšší trest, a tak její odstup narostl o dalších sedm minut.
V neděli ráno navíc hned na první rychlostní zkoušce Macíkovo Iveco uvízlo v rašeliništi. Valtr zvýšil svůj náskok o dalších devatenáct a půl minuty a bylo rozhodnuto. Na třech zbývajících krátkých erzetách byl sice pokaždé rychlejší Macík, jenže Valtrova ztráta se pokaždé pohybovala pouze v rozmezí třinácti až devětadvaceti sekund. Díky tomu Valtr Racing Team s přehledem uhájil výhru na Polské baje 2020 v kategorii kamionů.
Daniel Stiblík, který v Polsku s pronajatou Liazkou absolvoval svou první cross-country rally, nebyl klasifikován.
BAJA POLAND 2020 KAMIONY neoficiální výsledky |
|||
1. | Valtr/Valtr/Kaplánek | Iveco Powerstar | 6:50:22 |
2. | Macík/Tomášek/Švanda | Iveco Powerstar | +26:01 |