Baja Poland: Valtr znovu porazil Macíka

Rubrika: Baja Poland, Kamiony  
/ Aktualizováno:

Od chvíle, co ze sedlčanských dílen vyjela jejich Iveca, se Jaroslav Valtr a Martin Macík utkali v přímém souboji už potřetí. Po vítězství na víkendové Polské baje se může lepší bilancí pyšnit Valtr, který uspěl také před necelým rokem v Maroku. Macík měl navrch zatím jen při loňské Baje Aragón, kde oba kamiony debutovali.

Jaroslav Valtr, Baja Poland 2020
Jaroslav Valtr st./Jaroslav Valtr ml./Radim Kaplánek, Iveco Powerstar, Valtr Racing Team. Baja Poland 2020. © Valtr Racing Team

Na Polské baje 2020 se posádka Jaroslav Valtr st., Jaroslav Valtr ml., Radim Kaplánek ujala vedení už po pátečním prologu a svou pozici si upevnila i v sobotu ráno při prvním průjezdu nejdelší rychlostní zkouškou celé soutěže. Na 172kilometrové rozblácené trati byla za deště téměř o pět a půl minuty rychlejší.

„Vítězství na testu bylo příjemné, protože jsme museli několikrát zastavovat. Řešili jsme utržené stěrače, bočnici, ‚hauptnu‘ a spoustu dalších problémů,“ popisuje Jaroslav Valtr st. „Bylo to strašně těžké. Spousta bláta, v životě jsme neprojeli tolik vody. Byla to spíš bitva o přežití. Kácely se stromy, protože se auto nedalo udržet na trati.“

Jenže problémy měli na stejném měřeném úseku i Martin Macík ml. s Františkem Tomáškem a Davidem Švandou. Podobně jako celá řada posádek v osobních vozech, bojovala i trojice týmu Big Shock! Racing s mlžícím se předním sklem, musela zastavit kvůli spadlému řemeni a následně měnila pneumatiku.

Magazín DAKARMANIA
KLIKNUTÍM na obrázek přejděte DO E-SHOPU

Karta se obrátila odpoledne. Valtr opět zastavoval kvůli drobnějším technickým problémům, zatímco Macík pořád jel. I když ani v jeho případě nešlo vše hladce. Při riskantním objíždění zapadlého osobního vozu utrhl vzduchovou hadici od pravé přední brzdy, která přestala fungovat, a na posledních třiceti kilometrech musel zvolnit kvůli stávkující převodovce. Přesto byl o čtyři a půl minuty rychlejší než Valtr.

Na základě časů dosažených na trati vedl Valtr po první etapě o tři čtvrtě minuty. Následně však oba čeští truckeři inkasovali penalizace za pozdní a předčasné příjezdy do časových kontrol, což radikálně změnilo vyhlídky na napínavý souboj v poslední etapě. Macíkova posádka si vykoledovala podstatně vyšší trest, a tak její odstup narostl o dalších sedm minut.

Martin Macík, Baja Poland 2020
Martin Macík ml./František Tomášek/David Švanda, Iveco Powerstar, Big Shock! Racing. Baja Poland 2020. © Big Shock! Racing

V neděli ráno navíc hned na první rychlostní zkoušce Macíkovo Iveco uvízlo v rašeliništi. Valtr zvýšil svůj náskok o dalších devatenáct a půl minuty a bylo rozhodnuto. Na třech zbývajících krátkých erzetách byl sice pokaždé rychlejší Macík, jenže Valtrova ztráta se pokaždé pohybovala pouze v rozmezí třinácti až devětadvaceti sekund. Díky tomu Valtr Racing Team s přehledem uhájil výhru na Polské baje 2020 v kategorii kamionů.

Daniel Stiblík, který v Polsku s pronajatou Liazkou absolvoval svou první cross-country rally, nebyl klasifikován.

BAJA POLAND 2020
KAMIONY
neoficiální výsledky
1. Valtr/Valtr/Kaplánek Iveco Powerstar 6:50:22
2. Macík/Tomášek/Švanda Iveco Powerstar +26:01

Mohlo by vás zajímat

Aleš Loprais, testování v Maroku, 2024

Aleš Loprais po testech odřekl účast na Marocké rally

Počátkem října absolvoval Aleš Loprais v Africe testování nově postaveného kamionu Iveco Powerstar, s nímž se měl následně zúčastnit Rallye du Maroc. Na jejím startu však bude posádka InstaTrade Loprais Teamu De Rooy FPT chybět.

Více...
InstaTrade Loprais Teamu De Rooy FPT, Dakar 2025

Aleš Loprais na Dakaru 2025 s novým vozem i posádkou

Aleš Loprais otevírá novou kapitolu svého působení na dakarské rally. Frenštátský závodník opouští kabinu Pragy V4S DKR a přesedá za volant vozu Iveco Powerstar.

Více...
Aleš Loprais, Dakar 2024

Dakar 2024: Aleš Loprais, Jaroslav Valtr ml., Jiří Stross a Instaforex Loprais Praga Team slaví stříbro

Dlouhé čekání je u konce. Aleš Loprais se na Rally Dakar vrací na stupně vítězů v konečném hodnocení

Více...

Mobile Sliding Menu