Baja Poland: Valtr znovu porazil Macíka

Od chvíle, co ze sedlčanských dílen vyjela jejich Iveca, se Jaroslav Valtr a Martin Macík utkali v přímém souboji už potřetí. Po vítězství na víkendové Polské baje se může lepší bilancí pyšnit Valtr, který uspěl také před necelým rokem v Maroku. Macík měl navrch zatím jen při loňské Baje Aragón, kde oba kamiony debutovali.

Jaroslav Valtr, Baja Poland 2020
Jaroslav Valtr st./Jaroslav Valtr ml./Radim Kaplánek, Iveco Powerstar, Valtr Racing Team. Baja Poland 2020. © Valtr Racing Team

Na Polské baje 2020 se posádka Jaroslav Valtr st., Jaroslav Valtr ml., Radim Kaplánek ujala vedení už po pátečním prologu a svou pozici si upevnila i v sobotu ráno při prvním průjezdu nejdelší rychlostní zkouškou celé soutěže. Na 172kilometrové rozblácené trati byla za deště téměř o pět a půl minuty rychlejší.

„Vítězství na testu bylo příjemné, protože jsme museli několikrát zastavovat. Řešili jsme utržené stěrače, bočnici, ‚hauptnu‘ a spoustu dalších problémů,“ popisuje Jaroslav Valtr st. „Bylo to strašně těžké. Spousta bláta, v životě jsme neprojeli tolik vody. Byla to spíš bitva o přežití. Kácely se stromy, protože se auto nedalo udržet na trati.“

Jenže problémy měli na stejném měřeném úseku i Martin Macík ml. s Františkem Tomáškem a Davidem Švandou. Podobně jako celá řada posádek v osobních vozech, bojovala i trojice týmu Big Shock! Racing s mlžícím se předním sklem, musela zastavit kvůli spadlému řemeni a následně měnila pneumatiku.

KLIKNUTÍM na obrázek přejděte DO E-SHOPU

Karta se obrátila odpoledne. Valtr opět zastavoval kvůli drobnějším technickým problémům, zatímco Macík pořád jel. I když ani v jeho případě nešlo vše hladce. Při riskantním objíždění zapadlého osobního vozu utrhl vzduchovou hadici od pravé přední brzdy, která přestala fungovat, a na posledních třiceti kilometrech musel zvolnit kvůli stávkující převodovce. Přesto byl o čtyři a půl minuty rychlejší než Valtr.

Na základě časů dosažených na trati vedl Valtr po první etapě o tři čtvrtě minuty. Následně však oba čeští truckeři inkasovali penalizace za pozdní a předčasné příjezdy do časových kontrol, což radikálně změnilo vyhlídky na napínavý souboj v poslední etapě. Macíkova posádka si vykoledovala podstatně vyšší trest, a tak její odstup narostl o dalších sedm minut.

Martin Macík ml./František Tomášek/David Švanda, Iveco Powerstar, Big Shock! Racing. Baja Poland 2020. © Big Shock! Racing

V neděli ráno navíc hned na první rychlostní zkoušce Macíkovo Iveco uvízlo v rašeliništi. Valtr zvýšil svůj náskok o dalších devatenáct a půl minuty a bylo rozhodnuto. Na třech zbývajících krátkých erzetách byl sice pokaždé rychlejší Macík, jenže Valtrova ztráta se pokaždé pohybovala pouze v rozmezí třinácti až devětadvaceti sekund. Díky tomu Valtr Racing Team s přehledem uhájil výhru na Polské baje 2020 v kategorii kamionů.

Daniel Stiblík, který v Polsku s pronajatou Liazkou absolvoval svou první cross-country rally, nebyl klasifikován.

BAJA POLAND 2020
KAMIONY
neoficiální výsledky
1. Valtr/Valtr/Kaplánek Iveco Powerstar 6:50:22
2. Macík/Tomášek/Švanda Iveco Powerstar +26:01
Exit mobile version