Od jara bylo jasné, že se Olga Roučková z kategorie side-by-side vrátí ke quadům. Během léta pracovala na fyzičce a pravidelně trénovala také na čtyřkolce. Koncem srpna však přišel nepříjemný pád a zranění.
„Při ostrém tréninku na motokrosové trati mi uletěl čep, čtyřkolka mě katapultovala a šla jsem do vrtule. Pak už si pamatuji až to, že mě vzbudili v sanitce,“ popisuje Ollie Roučková. „Měla jsem otřes mozku, ale jinak jsem byla jenom hodně pobouchaná, protože mám dobré svalstvo, které mě podrželo. Samozřejmě společně s chrániči, které jsou na vyhození, stejně jako helma.“
Roučková při nehodě seděla za řídítky tréninkového stroje, takže závodní technika škody neutrpěla. Přesto se na ní do poslední chvíle pracovalo.
„Po Dakaru 2018 jsem vůbec nesáhla na motor, protože jsme pak jezdili s buginou. Motor tedy vydržel patnáct tisíc kilometrů, zvládl Dakar plus ještě nějaká ‚popojíždění‘ po něm,“ oceňuje Roučková. „Teď jsme se ale rozhodli, že uděláme vršek. Minulý týden v pondělí jsem si v Yamaze objednala díly, ve čtvrtek mi přišly a v neděli mi volali kluci, že je to hotové. Bylo to tip ťop. Do poslední chvíle jsem vlastně nevěděla, jestli odjedu.“
Do Portugalska týmová dodávka vyrazila v úterý. Cestou bylo potřeba počítat s možnými komplikacemi v souvislosti s nemocí covid-19, neboť opatření v jednotlivých státech se průběžně a často operativně mění.
„Všichni jsme si těsně před odjezdem nechali udělat testy, takže máme černé na bílém, že nejsme nemocní. Jsem ráda, že neletíme, protože v letadle to skoro zaručeně chytneš. Na druhou stranu dva a půl tisíce kilometrů v autě také není žádný med,“ konstatuje pětatřicetiletá závodnice, jejíž tým cestou do Serty ještě ve Španělsku přibrzdila prasklá pneumatika a problémy s rezervou.
Navzdory zdravotním komplikacím, zádrhelu na cestě i delší závodní pauze v kategorii čtyřkolek, přijíždí děčínská rodačka do Portugalska s odhodláním.
„Na jednu stranu se těším, na druhou jsem nervózní. Rozhodně se budu prát, i když jsou tam přihlášení kluci s lehkými čtyřistapadesátkami, zatímco já jedu s těžkou ‚dakarovkou‘, což je velikánský hendikep. Uvidíme, jestli jsem to po tom roce a půl nezapomněla. Ale určitě bych v některé z kategorií chtěla na bednu. Jedu pro body,“ říká Roučková.
Baja TT do Pinhal odstartuje v sobotu 12. září, kdy je na programu první rychlostní zkouška (79 km). Zbývající dva měřené úseky (141 a 75 km) se odjedou v neděli.
V kategorii čtyřkolek je přihlášeno celkem 15 jezdců. Druhou českou zástupkyní bude Nelly Caisová.
O body do světového poháru budou bojovat tři quadisté (včetně Roučkové), v rámci evropského poháru se utká čtveřice závodníků (včetně obou Češek). Zbytek startovního pole soupeří o úspěch v portugalském národním šampionátu.
V případě Olgy Roučkové bude zřejmě nejzajímavější srovnání s Tonim Vingutem. Španěl by měl jet také na „velkém“ Raptoru a letos v lednu při svém debutu na Dakaru bojoval o umístění v první desítce. V předposlední etapě však musel odstoupit.
V kategorii motocyklů je registrováno 51 závodníků (osm ve světovém poháru). Hlavním favoritem by měl být sedminásobný vítěz podniku António Maio, který však není přihlášen do SP. V této klasifikaci budou o nejvyšší příčky usilovat jezdci polského Orlen Teamu Maciej Giemza a Adam Tomiczek. Tovární stáj Hero MotoSports nasadí Němce Sebastiana Bühlera a Inda CS Santoshe.
Mezi juniory bude chtít Tomiczek sesadit z trůnu loňského vítěze Tomáse de Gavarda. V kategorii žen lze očekávat zajímavou bitvu mezi Španělkami Sarou García a Lisou Romero Font, jež je manželkou dvojnásobného dakarského vítěze Naniho Romy.