Nani Roma po roce opět mění barvy. Po zklamání, které na letošním Dakaru prožil v sestavě Borgward Rally Teamu, se dohodl s novou stájí Bahrain Raid Xtreme. Na Dakaru 2021 se představí za volantem speciálu BRX T1 4×4 z dílen Prodrivu.
Pro sestavu debutující ve světě cross-country rally bude Nani Roma vítanou posilou. 48letý Španěl se dakarské rally zúčastní už popětadvacáté, pošestnácté v kategorii automobilů. Na sedadlo spolujezdce opět usedne Dani Oliveras, s nímž Roma spolupracuje od loňského podzimu.
Tým Bahrain Raid Xtreme je společným projektem úspěšné britské společnosti Prodrive a silného investičního fondu Muntalakat, jenž prostřednictvím motoristického sportu už několik let nemalou měrou přispívá k propagaci Bahrajnu.
Přestože Prodrive nikdy dříve v maratonských soutěžích nezávodil, jeho vedení věří, že díky zkušenostem z jiných disciplín a kvalitní jezdecké sestavě bude hned na Dakaru 2021 patřit k favoritům boje o vítězství.
„Všichni, kteří jsou do projektu zainteresováni, mají velké ambice, protože v mnoha oblastech má BRX obrovské zkušenosti. S jejich využitím nyní chtějí usilovat o úspěch na Rally Dakar, což je příležitost, které jsem musel využít,“ tvrdí Nani Roma. „Muntalakat má bohaté znalosti týkající se podpory na poli motoristického sportu a David Richards s Prodrivem jsou odborníci na stavbu vítězných aut. Jejich spojení je příslibem, že společně mohou být těmi, kdo budou na Rally Dakar měnit pravidla hry.“
Ředitel týmu David Richards naopak očekává velkou pomoc ze Španělovy strany.
„Se čtyřiadvaceti starty je Nani jedním z nejzkušenějších dakarských jezdců. Už nějakou dobu spolupracuje s inženýry Prodrivu, s nimiž se dělí o své neocenitelné zkušenosti, a v následujících měsících jej čekají tisíce testovacích kilometrů v Evropě a na Blízkém východě,“ prozrazuje David Richards.
Koronavirus zpozdil představení vozu i testy
Španěl usedne za volant speciálu kategorie T1 s pohonem všech čtyř kol, který bude pohánět benzinový přeplňovaný šestiválec o objemu 3,5 litru. Vývoj vozu a motoru probíhá u Prodrivu od poloviny loňského roku. Veřejnosti by měl být vůz představen v říjnu.
Kvůli situaci kolem šíření nemoci covid-19 nabral projekt mírné zpoždění, především pokud jde o testování. První testy byly původně naplánovány už na léto, ale uskuteční se až koncem září v Anglii. V říjnu se tým přesune na Blízký východ. Pokud to aktuální vývoj kolem koronaviru umožní, měly by se vozy BRX T1 na podzim zúčastnit některého z blízkovýchodních závodů.
Druhého pilota by měl Bahrain Raid Xtreme představit v průběhu následujících týdnů. Ve hře stále údajně zůstává Kris Meeke, ovšem podle nejčerstvějších zákulisních informací má k novému angažmá blízko také Sébastien Loeb. Zatímco Francouz už Dakar čtyřikrát absolvoval a v roce 2017 obsadil s Peugeotem druhé místo, Brit zatím speciály pro cross-country rally pouze testoval.
Není tajemstvím, že devítinásobného mistra světa v rally návrat na Dakar láká. Jeho jméno však bylo ještě v první polovině letošního roku spojováno s konkurenční Toyotou, respektive belgickým týmem Overdrive Racing, který se na programu japonské automobilky v dálkových rally podílí společně s jihoafrickou společností Glyna Halla.
BRX by navíc zřejmě musel řešit zapeklitou situaci ohledně osobních sponzorů z řad výrobců energetických nápojů. Zatímco Romu podporuje Monster Energy, Loeb dlouhodobě propaguje konkurenční Red Bull…