Fesh Fesh Team představil nový speciál Ford

Ostravský dakarský Fesh Fesh Team se v závěru minulého týdne připravoval v polském Drawsku Pomorském na novou závodní sezónu. Vyzkoušel především nový závodní speciál, s nímž má v úmyslu vyrazit na některou z dálkových rally.

Fesh Fesh, Drawsko Pomorskie 2020
Tomáš Vrátný, Ford Cargo Evo I, Fesh Fesh Team. Testování v Polsku, říjen 2020. © Fesh Fesh Team

Vojenský polygon v Drawsku Pomorském, kde se pravidelně jezdí Baja Poland, využil Fesh Fesh Team k prověření osvědčené Tatry Jamal, ale přivezl s sebou také novinku.

„Náš nový speciál je postavený na podvozku Tatra a má genetiku Fordu. Vzhledem k použitým komponentům je oficiální značka vozidla Ford,“ představuje vůz majitel týmu a zároveň pilot Tomáš Vrátný. „Je to první vývojový stupeň ve stavbě další řady našich závodních speciálů. Rám je proti ‚jamalkám‘ o něco kratší, kabina je posunuta kousek dál za přední nápravu. To dává posádce lepší jízdní komfort a vozidlu lepší stabilitu a ovladatelnost.“

Testování se účastnil také dakarský šampion Gerard De Rooy se dvěma speciály Iveco. Jeden z nich pilotoval Albert Llovera z Andory, který se v roce 2016 zúčastnil Rally Dakar v týmu Tomáše Vrátného.

Během testování si závodní speciály ostravského týmu vyzkoušeli také další závodníci, mezi nimiž byla i miss Polska z roku 2011 Marcelina Zawadska, která letos úspěšně absolvovala Africa Eco Race.

VIDEO z testování Fesh Fesh Teamu v Polsku v říjnu 2020.

„Letošní ročník Rally Dakar byl pro naše kamiony velmi úspěšný. Posádka Tatry Jamal č. 521 P. Garrouste, S. Gospodarczyk, P. Vojkovský se umístila na devátém místě, posádka Tatry Jamal č. 510 R. Szustkowski, J. Kazberuk a F. Škrobánek byla osmnáctá. Chceme tedy dále spolupracovat se zkušenými zahraničními posádkami a poskytovat jim s naším servisem dokonalé zázemí,“ nastiňuje záměry pro rok 2021 Tomáš Vrátný.

FORD CARGO EVO I
technické údaje
Délka: 6 100 mm
Šířka: 2 540 mm
Výška: 3 310 mm
Rozvor: 4 290 mm
Hmotnost: 8 400 kg
Podvozek: Tatra 4×4
Motor: Renault DXi 13, 6 válců, max. výkon 920 koní
Převodovka: ZF, manuální, rychlostí 16 + 2
Karosérie: Ford Cargo 1848T, kapota Ford L8501
Brzdy: bubnové Tatra / Ferodo
Tlumiče: Donerre
Pneumatiky: 14.00 R20.00, bezdušové, centrální dohušťování

Tisková zpráva Fesh Fesh Teamu [editováno]

Exit mobile version