Dakarští specialisté týmu Buggyra Racing pracují na technice pro další ročník nejznámější maratonské rally světa. Ve srovnání s loňským rokem práce přibylo, neboť roudnický tým vyšle do boje v kategorii kamiónů dvě Tatry, mezi buginami pak bude bojovat stejný počet strojů Can-Am.
Poprvé s automatem
„Vůbec poprvé jsme se rozhodli nasadit na Dakar kamión s automatickou převodovkou, který bude řídit Martin Šoltys,“ říká šéfkonstruktér David Vršecký. „S pravděpodobností hraničící s jistotou můžeme říct, že Tatra bude rychlejší v dunách, protože kola budou neustále v záběru. Při nájezdu duny s manuální převodovkou se musí jezdec vyrovnat s tím, že dunu vyjede s kvaltem, který zařadil před jejím začátkem, v polovině kopce nemá šanci řadit.“
Přestože je automatická převodovka pro Buggyru novinkou, podle Vršeckého nelze hovořit o neúměrném riziku: „Převodovka je vyzkoušená, v tomto případě si nechceme hrát na průkopníky. Auto se bude samozřejmě chovat jinak než s manuálem, ale s tím počítáme. Řekl bych asi tolik, že jsme připraveni. Navíc druhá Tatra bude osazena standardní manuální převodovkou, budeme tak moci porovnávat data.“
Místo hodin minuty
Po letošním seznámení s kategorií SSV plánuje Buggyra na Dakaru 2021 útok na první desítku.
„Při práci na nových buginách Can-Am jsme snad každou hodinu vzývali Pepu Macháčka. Auto bylo z dnešního pohledu hodně těžce řiditelné, musel si toho hodně vytrpět, přesto dovezl buginu se spoustou dat do cíle. Udělali jsme hodně změn na nápravách a podvozku, první desítka se jeví při normálním průběhu soutěže jako reálná,“ věří Vršecký, podle něhož dojde k významnému posunu i díky zjednodušení péče bugin. „V lednu zabral servis bugin skoro více času, než tomu bylo v případě kamiónu. Mnohdy to bylo o hodinách, ale teď jsme to vymysleli tak, že servis zvládneme za desítky minut.“
Tisková zpráva týmu Buggyra Racing [editováno]