51letý Ouředníček absolvuje dakarskou rally poosmé. Nejlepšího výsledku dosáhl jako navigátor Miroslava Zapletala, po jehož boku se při prvním jihoamerickém ročníku v roce 2009 radoval ze sedmého místa v kategorii automobilů. Spolujezdcem dřevohostického závodníka a konstruktéra byl také v letech 2010 a 2012.
Jako pilot se Dakaru zúčastnil v letech 2016 a 2018–2020. Nejúspěšnější byl v roce 2019. S Fordem Raptor RS Cross-Country, který si pronajal od týmu MP-Sports, se tehdy prosadil do druhé desítky (17. místo). Při zbývajících startech s vozy vlastního týmu sbíral umístění ve čtvrté, respektive páté desítce.
V průběhu roku došlo v Ultimate Dakar Racingu ke kompletní výměně personálu, jenž se stará o závodní techniku. Z letošní sestavy se s Ouředníčkem do Saúdské Arábie v lednu vrátí pouze navigátor David Křípal, jenž se v této roli představí již počtvrté.
Změna se týká i značky automobilu. Ouředníček, jehož tým sídlí ve Velkém Meziříčí, získal podporu jihlavského dealera Toyoty, a proto bude ve startovní listině u jeho jména v kolonce „vozidlo“ uvedena Toyota Hilux. Původ a stáří vozu však zůstávají nejasné.
„Teď jsme koupili starší Toyotu Hilux, ale plánujeme, že bychom příští rok měli tovární vůz,“ uvedl Tomáš Ouředníček. „Stavěl ho někdo v Jižní Africe, ale nebyla to Toyota Gazoo Racing, respektive Hallspeed. Není to poslední model a vzhledem k rozpočtu a celkové situaci to tentokrát bude jen o tom, abychom dojeli. Jestliže jsme v předchozích letech říkali, že chceme být v top 10, tak tentokrát bychom byli mega spokojení s top 20,“ prozrazuje Ouředníček, jaké má ambice s dnes oficiálně představeným vozem. Ten díky celé řadě dobře patrných detailů připomíná spíše Fordy Ranger, které v předchozích letech vznikaly v dílnách South Racingu, než jakoukoliv ze známých variant Toyoty Hilux pro cross-country rally.