Poslední dny předtím, než technika nabere kurs Saúdská Arábie, strávili piloti týmu Tatra Buggyra Racing i Buggyra Zero Mileage Racing testováním v Polsku a Ledčicích. S výsledky závěrečné předdakarské prověrky panuje v týmu maximální spokojenost.
Pětinásobný vítěz kategorie čtyřkolek Josef Macháček nešetřil superlativy.
„Je až neskutečné, kam David Vršecký se svým týmem auto posunul. Mimořádné zlepšení jsem zaznamenal především v oblasti rozšíření a prodloužení geometrie. S autem, se kterým jsem jel v lednu Dakar, se to nedá vůbec srovnávat. Konkurence má sice pětiletý náskok, hodně jsme z něj ale v rekordně krátkém čase umazali,“ míní Josef Macháček. „Těším se do Emirátů, kde budeme s Tomášem Engem pracovat s tréninkovými vozy na dunových polích. Tomáš je pilot tělem i duší, jenom musí vstřebat skutečnost, že Dakar není o asfaltu, ale o dunách, dírách, nejrůznějších překážkách na trati. A taky o tom, že za horizontem většinou není průjezdná trať. Prostě bude muset v rozumné míře potlačit ego závodníka.“
„Když to řekne Pepa, je to tak, není o čem diskutovat. Ostatně, teď nás bude mít v Dubaji s Markétou [Skácelovou] v dunách na povel,“ zmiňuje Tomáš Enge další bod přípravy svého týmu. „Někdy na jaře jsem testoval v Milovicích se ‚starým‘ autem. Nový Can-Am je o deset pater výše, jsme někde úplně jinde.“
Koncem listopadu testovaly i kamióny Tatra Phoenix.
„Nejsem stoupencem pronášení superlativů, ale jedná se o velký posun. Odpočinu si po fyzické i psychické stránce, automat toho vyřeší hodně za mě. Budu sice muset pracovat více s plynem a vytáčet motor do vyšších otáček, ale velmi rád si na to zvyknu,“ popisuje Martin Šoltys dojmy z nové automatické převodovky a na adresu nového týmového kolegy dodává: „Vyhrál třikrát Dakar, co k tomu říct? Je to velký sympaťák, který má závodění v krvi.“
Tisková zpráva týmu Buggyra Racing [editováno]