Tým Bahrain Raid Extreme sice před svým lednovým debutem na Rally Dakar nakonec neabsolvuje žádný závod, přesto běží jeho příprava na plné obrátky. Speciály BRX T1 4×4 za sebou mají intenzivní testování na Arabském poloostrově.
Nani Roma se s vozem, který postavila britská společnost Prodrive, proháněl téměř měsíc dubajskou pouští i po drsných kamenitých cestách.
„S průběhem testů jsme velice spokojení. Není to snadná práce, ale jedná se o nezbytnou součást každého podobného projektu. Myslím, že vynaložení úsilí v budoucnu přinese kýžené ovoce,“ věří Nani Roma. „Každý den jsme o něco posunuli vlastní limity. Najezdili jsme spoustu kilometrů a jsme nadšeni chováním auta v dunách.“
Přibližně polovinu času byl na testování přítomen také Romův týmový kolega Sébastien Loeb.
„Spolupracovat se Sébastienem Loebem je radost, protože jde o skvělého a pohodového člověka. Myslím, že si rozumíme. Vše je snazší, neboť vzájemně sdílíme informace a snažíme se pomoct jeden druhému s dalším posunem vpřed. Při práci na projektu, jako je tento, je důležité, abyste vedle sebe měli někoho, s kým se můžete podělit o práci i zkušenosti,“ oceňuje 48letý Španěl.
Zatímco Roma v posledních letech závodil v cross-country rally s automobily s pohonem obou náprav, Loeb si na podobný stroj teprve zvyká. Při svých čtyřech předchozích startech na Dakaru vždy pilotoval buginu Peugeot s jedinou poháněnou nápravou.
„Díky své značné kompaktnosti je auto docela hbité a dobře se řídí, ovšem ze stejného důvodu se na něm obtížněji provádějí mechanické úpravy a opravy,“ připouští Sébastien Loeb. „Ale na Dakar stejně potřebujeme odolný vůz, který se nerozbije. A na tom pracujeme.“
„Je jasné, že jsme nějaké problémy měli. Párkrát jsme opravovali transmise, ale podobné záležitosti se u nového auta objevují vždycky. Mohli jsme také zničit převodovku, motor a spoustu dalších věcí, ovšem to se nestalo,“ těší devítinásobného mistra světa v rally, který se na Dakar vrací po roční absenci.
„Víme, že první start bývá vždycky složitý. Myslím, že nikdo nevyhrál Dakar hned napoprvé. Sám jsem tento závod absolvoval čtyřikrát, proto v žádném případě nepodceňujeme nástrahy, jimž je potřeba během Dakaru čelit. A zvlášť, pokud se jedná o nový tým a vůz. Dál tvrdě pracujeme a v danou chvíli na tom nejsme tak špatně,“ uzavírá 46letý Francouz.