Sébastien Loeb se na Dakar vrátil po roční přestávce v barvách nově zformovaného týmu Bahrain Raid Xtreme. Se zbrusu novým speciálem Prodrive Hunter, jenž před svým dakarským debutem neabsolvoval jediný závod, Francouz září. S výjimkou první etapy se s monackým navigátorem Danielem Elenou pokaždé prosadili do první pětky a čtvrtý čas v etapě z Vadí ad-Davásiru do Rijádu byl jejich dosavadním maximem.
Ovšem jen do okamžiku, než inkasovali pětiminutovou penalizaci za překročení povolené rychlosti v zóně s jejím omezením a klesli na sedmé místo v etapě i celkově. Podle devítinásobného mistra světa v rally však posádka pravidla neporušila a problém byl na straně GPS.
„Při všech svých dosavadních startech na Dakaru, na každé rychlostní zkoušce a v každé zóně s omezením rychlosti jsem se vždy maximálně snažil toto pravidlo dodržovat,“ tvrdí Sébastien Loeb. „Je však potřeba, aby nás systém GPS prostřednictvím alarmu upozornil, že do takové ‚neviditelné‘ zóny vjíždíme. To se v zóně, za kterou jsme penalizováni, nestalo. Proto jsem nemohl včas zpomalit.“
„Navzdory našemu vysvětlení, ale především navzdory tomu, že poskytoval systému GPS připustil, že mohl být problém s vybavením v našem voze (což se samozřejmě může stát), sportovní komisaři – kteří sedíce za stolem neriskují nic víc, než že si rozlijí kafe, zatímco my v autě každý den riskujeme život – nechtěli nic slyšet a udělili nám penalizaci, která mnohonásobně převyšuje to, co jsme mohli chybou GPS získat. Jednalo se totiž maximálně o dvě až tři sekundy.“
„Jsem nadšenec, ale v první řadě jsem závodník. Pokud se účastním závodu, jako je Dakar, pak chci především dosáhnout toho, kvůli čemu jsem byl najat: získat výsledek odpovídající ambicím týmu i mým osobním. Proto tu není prostor pro nekompetentnost nebo nekompetentní lidi,“ míní Francouz.