V předchozích letech totiž (nejen) Rusové nemohli na Dakar vyslat vůz osazený kabinou, kterou automobilka nevyužívala u žádného ze svých sériových modelů. S ohledem na aktuální vývoj v kategorii nákladních vozů, pro kterou začíná po světě vznikat celá řada speciálů kombinujících prvky různých značek, tato podmínka mizí.
„V tom už problém není, vyřešilo se to,“ říká tovární jezdec Kamazu a třetí muž konečného hodnocení kategorie kamionů na Dakaru 2021 Ajrat Mardějev. „Nezbývá nic jiného než vůz postavit. První verze našeho ‚kapotniku‘ již morálně zastarala, proto se teď staví nová se spoustou zajímavých řešení. Doufám, že už letos auto uvidíte na závodech.“
Přestože nový kapotový Kamaz už vzniká, jeho nasazení na Dakaru 2022 jisté není.
„Máme i další úkol. Stavíme kamion s kabinou nové generace sériových Kamazů. Jedná se také o zajímavý projekt, který budeme letos testovat,“ dodává vítěz letošního Dakaru Dmitrij Sotnikov. „Osobně si myslím, že pokud se mezi oběma novými vozy bude muset volit, dostane přednost ten bez kapoty. Pokud by testy kapotového kamionu odhalily nějaké nedostatky, může dojít k jistému odložení tohoto projektu. Nemusíme s tím souhlasit, ale tak to zkrátka je.“