Zajímavé věci se děly bezprostředně po Dakaru 2021, na němž Martin Michek na KTM týmu Orion – MRG zopakoval desátým místem historicky nejlepší český výsledek v kategorii motocyklistů. Spolupráce ambiciózního jezdce a etablovaného týmu fungovala skvěle. Proto bylo poměrně překvapující, když tým Buggyra Racing, který se dosud na Dakaru v kategorii motorek nikdy neangažoval, avizoval svou budoucí spolupráci s jihočeským motocyklistou.
„Martin Michek se stal členem Buggyra Academy a myslím si, že na příští rok se pracuje na tom, abychom ho posunuli ještě víš,“ uvedl šest dní po Dakaru manažer roudnického týmu Jan Kalivoda v rozhovoru, který Buggyra zveřejnila na sociálních sítích.
Jak se však později ukázalo, v době zveřejnění této informace nebyla žádná oficiální dohoda uzavřena a Orion – MRG se později proti tomuto tvrzení ohradil ve vlastní tiskové zprávě.
Martin Michek tak zůstává členem Orion – MRG a také svůj třetí Dakar absolvuje pod vedením Ervína Krajčoviče. V rámci přípravy již odjel únorovou baju v Dubaji, kde navzdory nepříjemnému pádu v první etapě obsadil druhé místo absolutně. Na vybraných podnicích Světového poháru FIM v bajách by se měl představit i v dalším průběhu sezony, přestože zároveň závodí i v motokrosu.
Michkovým kolegou zůstává také Milan Engel. Severočeský závodník se na Dakar vydá už poosmé a v kategorii motocyklů by nemusel bojovat pouze o dobré celkové umístění.
„Možná teď prozradím víc, než bych v tuto chvíli měl, ale myslím si, že Milan by měl naději v malle moto,“ říká manažer týmu Orion – MRG Ervín Krajčovič o možném Engelově startu mezi motocyklisty a čtyřkolkáři, kteří absolvují Dakar bez asistence. „Toto téma jsme už spolu naťukli, ale zatím nás nic netlačilo, abychom udělali konečné rozhodnutí. Už nějakou dobu to mám v hlavě a nechám si to v ní tak dlouho, jak mi čas dovolí. Takže v podstatě až do podání přihlášek.“
„Rozhodně to chci v první řadě důkladně probrat s Milanem. Nicméně si myslím, že by to pro něj mohl být zajímavý a možná dokonce ideální krok. Dakar se v současnosti proměňuje v rychlostní enduro-motokros, a já i Milan víme, kde jsou jeho limity. On neumí jezdit zběsile rychle. Nejsilnější je na extrémně obtížných soutěžích. V žádném případě ale nejde o nějakou snahu o jeho odsunutí na jakousi druhou kolej. Naopak! Pořád by jel o absolutní pořadí, ale mohl by bojovat i o skvělý výsledek v Original by Motul, jehož špička atakuje pozice, na kterých se Milan pohybuje. Proto si myslím, že by se tam našel a udělal výsledek.“
Poprvé od roku 2018 hodlá Orion – MRG nasadit na Dakaru tři motocyklisty. Michka a Engela by měl doplnit nováček Jakub Hroneš, který v cross-country rally debutoval loni na deštěm poznamenané Polské baje a v cíli se radoval ze druhého místa. Během roku by měl s týmem absolvovat vybrané baji a podzimní Marockou rally. V lednu se pak může na Dakaru pokusit zabojovat o trofej pro nejlepšího nováčka roku, která loni mezi prsty proklouzla Michkovi.
„Vždycky mám nejvyšší cíle, jenže Dakar je opravdu něco úplně jiného. Proto bude skutečně nejdůležitější, abych ve zdraví dojel až do cíle. Zároveň se ale určitě budu chtít poprat o co nejlepší umístění a zabojovat i o toho nejlepšího nováčka,“ připouští Jakub Hroneš.
„Kuba je mladý, má talent a chce na sobě pracovat. Myslím, že před sebou může mít zajímavou dakarskou budoucnost,“ věří Krajčovič. „Ale také on musí jít krok za krokem. Letos potřebuje odjet pár závodů a nasát informace. Jezdecky o něj strach nemám, ale ještě si musí zvyknout na navigaci.“
Kromě několika baj a Rallye du Maroc by se mohl Hroneš ještě před Dakarem seznámit také s podmínkami na Blízkém východě.
„Uvidíme, jestli otevřou Saúdskou Arábii nebo Abu Dhabi, ale pokud to finance dovolí a zvládneme to logisticky, pak bychom v některé z těchto destinací jeden závod odjet chtěli,“ uzavírá Ervín Krajčovič.