Hino Team Sugawara nasadil model 600 do závodu poprvé před dvěma lety. Premiéru na Silk Way Rally provázely technické problémy, které navíc zastínila nehoda doprovodného vozu japonského týmu, při níž přišla o život místní obyvatelka a další dvě osoby byly zraněny. Hino v reakci na tragickou událost ze soutěže odstoupilo. Výraznější dojem neudělal japonský kapoťák ani při svém dakarském debutu v roce 2020, neboť posádka Ikua Hanawy první saúdskoarabský ročník nejpopulárnější maratonské rally světa nedokončila.
Od té doby však na voze probíhal intenzivní vývoj. Kamion byl výrazně odlehčen a osazen hybridním pohonem kombinujícím dieselový motor s elektromotorem. V případě elektromotoru vycházeli inženýři ze systému High Voltage, který Hino používá u sériově vyráběných vozů už několik let. Hybridní soutěžní kamion hodlá automobilka, jež je součástí koncernu Toyota Motor Corporation, využít především k ověření a dalšímu tříbení technologických a technických řešení, která ji mají postupně dovést k plně elektrickému soutěžnímu kamionu.
„Náš hybridní vůz vznikal za přísného utajení a teď jej čeká první závod. Jedná se o nový projekt, ale naše příprava je důkladná. Chceme naplno využít odborných znalostí personálu, který se na vývoji podílí, a hned napoprvé bojovat o špičkové umístění. Nezklameme vás,“ slibuje šéf týmu a zároveň pilot soutěžního vozu Teruhito Sugawara.
HINO 600 SERIES základní údaje |
|
motor: | čtyřtaktní vznětový šestiválec A09C-TI (s mezichladičem) |
objem: | 8866 l |
max. výkon: | 800 koní (588 kW) při 2900 ot./min |
max. točivý moment: | 2295 Nm při 1700 ot./min |
max. výkon elektromotoru: | 280 koní (206 kW) |
max. celkový výkon: | 1080 koní (794 kW) |
systém pohonu: | stálý pohon všech kol |
převodovka: | šestistupňová AT s dvoustupňovým násobičem Hi-Lo a uzávěrkou středového diferenciálu |
pneumatiky: | Michelin XZL 14.00R20 |
hmotnost: | 8600 kg |
délka: | 6700 mm |
šířka: | 2500 mm |
výška: | 3100 mm |
rozvor: | 4170 mm |
objem palivové nádrže: | 800 l |