Kozlovský před Silk Way Rally: Po dlouhé době se moc těším

Rubrika: Tiskové zprávy  
/ Aktualizováno:

Ve čtvrtek odstartuje jedna z největších cross-country rally na světě. V ruském Omsku začne Silk Way Rally, při které nebude chybět ani kamion z dílny Maria Kresse a severočeského týmu MKR Technology. V kabině s nizozemským pilotem Martinem van den Brinkem navíc bude roudnický palubní mechanik Daniel Kozlovský.

Martin van den Brink, Silk Way Rally 2021
Martin van den Brink/Wouter de Graaff/Daniel Kozlovský, Renault C460, Mammoet Rallysport. Silk Way Rally 2021. © MKR Technology

„Musím upřímně přiznat, že se po dlouhé době moc těším do kabiny. Provedli jsme hodně změn a jednou z těch zásadních je i úprava tlumičů. S odpružením jsme úplně někde jinde. Není to už takové trápení, které jsem zažíval, a sám se dostávám do fáze, kdy opravdu zase chci závodit,“ sdělil těsně před pondělním odletem do Ruska Daniel Kozlovský, mechanik týmu MKR Technology, jenž bude na místě tentokrát jediným zástupcem severočeské stáje. K sobě bude mít kolegy z nizozemského týmu Mammoet Rallysport, pro který je závodní kamion Renault Trucks vyvíjen.

Posádka je v dějišti letošní Silk Way Rally již kompletní. Sestava v kabině červeného Renaultu C460 bude stejná jako na letošním Dakaru. Speciál povede Martin van den Brink, palubním mechanikem je Roudničan Daniel Kozlovský a o navigaci se stará Wouter de Graaff.

„Wouter při letošním Dakaru utrpěl nepříjemný náraz do hlavy, kvůli kterému pro něj bylo dokončení rally doslova utrpením. Teď už je ale zase v plné kondici a všichni věříme, že si závod naplno užijeme. Pojedeme proti sedmi Kamazům a třem Mazům. Bude to parádní prověrka,“ věří Kozlovský, který těsně před odjezdem do Ruska absolvoval s týmem MKR Technology a Mammoet Rallysport společné finální testování v Nizozemsku.

Tatra 815 6x6 Babča, resin
KLIKNUTÍM na obrázek přejděte DO E-SHOPU

„Byl to funkční test, abychom si potvrdili, že je kamion v plné kondici. Věřím, že jsme po technické stránce maximálně připraveni. Cítím, že vše funguje opravdu tak, jak má, a ze závodění bude skutečná radost. Pokud chceme uspět, tak musíme být stoprocentní, nesmíme pochybit a snad se nám nějaký výsledek podaří,“ odjížděl pozitivně naladěn palubní mechanik Kozlovský, jehož tým se po letošním Dakaru zaměřil na snížení teplot a chlazení motoru, úpravu odpružení a zvýšení spolehlivosti celého systému.

Na účastníky letošního ročníku čeká celkem deset etap, včetně tří okružních a jedné maratonské. Ve středu a ve čtvrtek jsou na programu technické přejímky a ve čtvrtek 1. července v Omsku slavnostní startovací ceremoniál. V pátek závod odstartuje první etapou do Novosibirsku. Letos se závod jede ve dvou zemích. Začíná se v Rusku a třetí den se přejíždí do Mongolska. Na programu jsou trasy, na kterých se dosud nezávodilo. Posádky projedou ruským pohořím Altaj i mongolskou částí pouště Gobi. V součtu budou muset zvládnout zhruba 5 200 kilometrů, z nichž bude přes tři tisíce měřených. Do cíle v mongolském Ulánbátaru dorazí v neděli 11. července.

Tisková zpráva MKR Technology [editováno]

Mohlo by vás zajímat

Aleš Loprais, Dakar 2025

Dakar 2025: Aleš Loprais po roce znovu na stupních vítězů

Aleš Loprais s Davidem Křípalem a Darekem Rodewaldem se s Dakarem 2025 rozloučili pátým etapovým vítězstvím, které v průběhu tohoto ročníku vybojovali. V konečném hodnocení kategorie kamionů patří posádce InstaTrade Loprais Teamu De Rooy FPT třetí příčka.

Více...
Aleš Loprais, Dakar 2025

Dakar 2025: Aleš Loprais zůstává po předposlední etapě třetí

Rychlostní zkouška předposlední etapy Rally Dakar 2025 se jela výhradně v dunách Pusté končiny a posádka Aleše Lopraise

Více...
Aleš Loprais, Dakar 2025

Dakar 2025: Loprais vyhrál druhou etapu v řadě

Aleš Loprais, David Křípal a Darek Rodewald vyhráli desátou etapu Rally Dakar 2025, v kategorii kamionů si dílčí vítězství připsali letos již počtvrté a podruhé v řadě.

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu