Baja Aragón (22. až 24. července) bude teprve druhou soutěží, na jejíž start se postaví Bahrain Raid Xtreme. Ambiciózní tým navíc poprvé nasadí trojici vozů od britské společnosti Prodrive. Kromě Francouze Sébastiena Loeba a Španěla Naniho Romy, kteří hájili barvy BRX už v lednu na Dakaru, si premiéru za volantem Hunteru odbude Orlando Terranova z Argentiny. Navzdory krátké historii týmu patří jeho jezdci k hlavním favoritům. Terranova obhajuje výhru z roku 2019, kdy se v okolí Teruelu závodilo zatím naposledy, Roma vyhrál domácí soutěž už devětkrát (čtyřikrát na motocyklu a pětkrát s automobilem).
Šéf Prodrivu David Richards před soutěží neskrývá ambice a ze Španělska by si rád odvezl první trofej pro vítěze. Ovšem proti rudým vozům se postaví silní soupeři. S Toyotami od Overdrivu budou o vítězství usilovat trojnásobný vítěz Baji Aragón Nasser Al-Attiyah, jenž se letos přesunul z Kataru do své nově vybudované tréninkové základny zřízené právě ve Španělsku, a Yazeed Al-Rajhi ze Saúdské Arábie.
Do boje o nejvyšší příčky budou chtít samozřejmě významně zasáhnout také jezdci X-raidu. Yasir Seaidan po triumfech na jarních bajách v Saúdské Arábii a Jordánsku vede před pátým podnikem průběžnou klasifikaci světového poháru. Kromě saúdskoarabského závodníka se s Mini představí také Mattias Ekström a Krzysztof Hołowczyc. Zatímco Švéd se na scéně cross-country rally rychle etabluje, což potvrdil třetím místem na červnové Rally Kazakhstan, Polák se v posledních letech objevuje na tratích jen příležitostně, ale stále dokáže držet krok s absolutní špičkou.
Obrovské zkušenosti se pokusí zúročit také matadoři Erik van Loon (Toyota) z Nizozemska a Miroslav Zapletal (Ford) se slovenským navigátorem Markem Sýkorou, který španělskou baju vyhrál společně se svým otcem Jozefem v roce 2006. Na jejich pozice budou chtít útočit João Ramos, Paulo Ferreira a další Portugalci, kteří si závod v Teruelu pravidelně nenechávají ujít.
Na tratě cross-country rally se po letech vrací také dvě dakarské legendy. Jutta Kleinschmidt pojímá start s Mini především jako přípravu na další podnik série Extreme E, zatímco pětinásobný vítěz Dakaru v kategorii motocyklů Cyril Neveu se představí s Maverickem skupiny T4. Francouz uvažuje o startu na Dakaru 2022.
Naopak první cross-country rally své kariéry absolvuje s Maverickem australská jezdkyně klasických automobilových soutěží a účastnice Extreme E Molly Taylor. S Can-Amem se představí také bývalý jezdec Mistrovství světa silničních motocyklů s světový šampion superbiků z roku 2011 Carlos Checa.
V rámci Světového poháru FIA v cross-country bajách je do soutěže přihlášeno 81 posádek.
Do jámy lvové se po hlavě vrhá tovární jezdec Yamahy Adrien Van Beveren. Francouz se pokusí uspět proti plejádě domácích jezdců, kteří tratě v Aragónu dokonale znají. Čtyři výhry pasují do role hlavního favorita Joana Barredu s fabrickou Hondou.
Neméně nebezpeční by ovšem měli být i jeho krajané Lorenzo Santolino s továrním Shercem nebo mladý Tosha Schareina (Husqvarna), který předloni skončil v Teruelu druhý a letos v lednu se při dakarském debutu blýskl třináctým místem. Na trofej pro vítěze by si po mnoha účastech konečně rád sáhl také velezkušený Joan Pedrero (Rieju).
České barvy bude mezi 23 motocyklisty bojujícími o body do Světového poháru FIM v bajách hájit Jan Brabec. S KTM týmu Strojrent Racing se pokusí navázat na sedmé místo z roku 2018.
O čtvrté vítězství na prestižním podniku bude bojovat Martin Macík ml. Jezdec týmu Big Shock! Racing si trofej ze Španělska poprvé odvezl v roce 2009, kdy byl členem posádky svého otce Martina Macíka st. V letech 2017 a 2019 přidal další dva triumfy už jako pilot. Proto budou s navigátorem Františkem Tomáškem, palubním mechanikem Davidem Švandou a vozem Iveco Powerstar posádkou, jejíž případné pokoření bude pro všechny soupeře největší výzvou.
Seznam přihlášených kamionů a podrobnější pohled do startovní listiny přinášíme v samostatném článku.
Baja Aragón 2021 odstartuje v pátek 23. července. Pořadatelé připravili dvě etapy o celkové délce 830 kilometrů, z nichž se 539 km pojede v rámci rychlostních zkoušek. Bude se závodit na výhradně šotolinových tratích, převážně ve výšce okolo 1000 až 1100 metrů nad mořem.