Baja Aragón: Dva české kamiony proti kvalitní konkurenci

Rubrika: Baja Aragón, Kamiony  
/ Aktualizováno:

České týmy Big Shock! Racing a Fesh Fesh patří před startem Baji Aragón k hlavním favoritům kategorie kamionů. Nic na tom nemění ani fakt, že obě sestavy jedou do Španělska především otestovat inovovanou, respektive zcela novou techniku.

Martin Macík, Baja Aragón 2019
Martin Macík/František Tomášek/David Švanda, Iveco Powerstar, Big Shock Racing. Baja Aragón 2019. © Big Shock Racing

Dva vozy se sedlčanským DNA, ostravská novinka

Martin Macík ml. zná španělskou baju jako své boty, neboť v posledních letech patří k pravidelným účastníkům populární letní soutěže. Letos bude v okolí Teruelu ověřovat úpravy, které tým Big Shock! Racing provedl na svém Ivecu Powerstar na základě poznatků získaných na lednovém Dakaru, ale s navigátorem Františkem Tomáškem a palubním mechanikem Davidem Švandou budou zároveň obhajovat vítězství z roku 2019, kdy se Baja Aragón jela zatím naposledy. Sám Macík vyhrál soutěž již třikrát, jednou jako spolujezdec svého otce Martina Macíka st. a dvakrát jako pilot. Díky tomu je již nyní nejúspěšnějším závodníkem v kategorii kamionů v historii španělské baji a případnou čtvrtou výhrou by vlastní rekord opět o něco vylepšil.

Na stupně vítězů v cíli Baji España už v minulosti vystoupal také Tomáš Vrátný, který se po pauze vrací na závodní tratě s novou zbraní vlastního týmu Fesh Fesh. Při premiérovém startu Fordu Cargo 4×4 bude Vrátný v kabině spoléhat na spolupráci s mechanikem Jaromírem Martincem a polským navigátorem Bartłomiejem Bobou.

Tatra 815 6x6 Babča, resin
KLIKNUTÍM na obrázek přejděte DO E-SHOPU

K největším konkurentům českých posádek by měl patřit Maurik van den Heuvel. Nizozemec nasazuje nepřehlédnutelný speciál Intercontinetal Scania Torpedo, jenž je postaven na podvozku ze sedlčanských dílen Martina Macíka st. a prošel důkladnou opravou po nepříjemné havárii v úvodu letošního Dakaru. Při dvou předchozích dakarských startech se van den Heuvel prosadil do první desítky a na jejím pomezí se pohyboval také letos až do osudného pádu z duny. Díky vlastním jezdeckým schopnostem a rychlosti svého speciálu rozhodně může ve Španělsku pomýšlet na špičkové umístění.

Španělská útočná vozba

Cestu k úspěchu se budou zahraničním hostům snažit překřížit přední domácí jezdci Alex Aguirregaviria, Javier Mariezcurrena a Alberto Herrero.

Aguirregaviria před dvěma lety obsadil druhé místo, když mu na vítězného Macíka chybělo jen necelých osmnáct minut a s Mercedesem je přihlášen i letos. Naopak oba jeho zmínění krajané důkladně přezbrojili.

Bývalý účastník evropského poháru okruhových tahačů Mariezcurrena se předloni v Teruelu blýskl třetím místem s Tatrou Jamal od ostravského Bonver Dakar Projektu a letos by pro své rivaly mohl být ještě nebezpečnější. Na start se totiž postaví s Ivecem Powerstar nizozemského Teamu De Rooy.

Javier Mariezcurrena, Baja Aragón 2021
Iveco Powerstar připravené Teamem De Rooy pro Javiera Mariezcurrenu na Baju Aragón 2021. Zdroj: FB Corne van Drunen

Do „kapoťáku“ přesedá také Herrero. Jedenáctinásobný účastník Dakaru se svým týmem v poslední době poskytoval především služby rychlé asistence předním týmům kategorie automobilů a SxS, ale v roce 2022 chce na nejpopulárnější maratonské rally světa zabojovat o umístění v první desítce. Proto si pořídil novou Scanii Torpedo, s níž se představí i o víkendu. V roce 2019 byl na Baje Aragón s trambusovým Manem pátý, ale ve své sbírce už má také dvě trofeje za třetí místa v letech 2013 a 2018.

Pořadatelé Baji Aragón 2021 připravili dvě etapy o celkové délce 830 kilometrů. První z nich je naplánována na pátek 23. července a její součástí je rychlostní zkouška dlouhá 177 km. Do programu sobotní etapy jsou zařazeny dva měřené úseky, v jejichž rámci se na čas pojede 151 a 212 km.

BAJA ARAGÓN 2021 – KAMIONY
seznam přihlášených posádek
701 Martin Macík / František Tomášek / David Švanda Iveco Powerstar Big Shock! Racing
702 Maurik van den Heuvel / Martin van Rooij / Peter Kuijpers International Scania Torpedo
703 Alex Aguirregaviria Espinalt / Francesc Salisii Vilaplana / Jordi Perera Grau Mercedes 1844-AK 4×4 Biela Club Manresa
704 Alberto Herrero Gonzalez / Roberto Palacios Angulo / Susana Hernando Ines Scania Torpedo TH-Trucks Team
705 Tomáš Vrátný / Bartłomiej Boba/ Jaromír Martinec Ford Cargo 4×4 Fesh Fesh Team
706 Javier Mariezcurrena / Facundo Martin Vitoria / Angel Iribarren Iveco Powerstar Team De Rooy
707 Javier Jacoste / Josep Maria Fontdevila / Juan Maria Piera Andreu MAN TGA Javier Jacoste Oca
708 Jose Alberto Alonso Romero / Jose Luis Santillana Ortega / Oscar Bravo Garcia MAN TGA 18.480 TH-Trucks Team
709 Laurentino Corral Caboalles / Joseba Berasategui Telleria / TBA MAN TGA 18.480 TH-Trucks Team
710 Javier Grasa Ejea / Miguel Grasa Egea / Emilio Eiroa Lázaro Mercedes-Benz 655 Coviar Raid Sport S.D.

Mohlo by vás zajímat

Aleš Loprais, testování v Maroku, 2024

Aleš Loprais po testech odřekl účast na Marocké rally

Počátkem října absolvoval Aleš Loprais v Africe testování nově postaveného kamionu Iveco Powerstar, s nímž se měl následně zúčastnit Rallye du Maroc. Na jejím startu však bude posádka InstaTrade Loprais Teamu De Rooy FPT chybět.

Více...
InstaTrade Loprais Teamu De Rooy FPT, Dakar 2025

Aleš Loprais na Dakaru 2025 s novým vozem i posádkou

Aleš Loprais otevírá novou kapitolu svého působení na dakarské rally. Frenštátský závodník opouští kabinu Pragy V4S DKR a přesedá za volant vozu Iveco Powerstar.

Více...
Aleš Loprais, Dakar 2024

Dakar 2024: Aleš Loprais, Jaroslav Valtr ml., Jiří Stross a Instaforex Loprais Praga Team slaví stříbro

Dlouhé čekání je u konce. Aleš Loprais se na Rally Dakar vrací na stupně vítězů v konečném hodnocení

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu