Ostravský tým přijel do Španělska vyzkoušet nový kamion, jehož stavbu dokončil loni.
„Náš nový speciál je postavený na podvozku Tatra a má genetiku Fordu. Vzhledem k použitým komponentům je oficiální značkou vozidla Ford,“ představuje novinku majitel týmu a zároveň pilot Tomáš Vrátný. „Je to první vývojový stupeň ve stavbě další řady našich závodních speciálů. Proti našim původním ‚jamalkám‘ je například kabina posunuta kousek dál za přední nápravu, což poskytuje posádce lepší jízdní komfort a zvyšuje stabilitu a ovladatelnost vozu.“
Ford Cargo Evo I je dlouhý 6 100 mm, široký 2 540 mm, vysoký 3 310 mm a jeho rozvor činí 4 290 mm. Vozidlo o celkové hmotnosti 8 400 kg je postaveno na tatrováckém podvozku 4×4 a pohání jej třináctilitrový šestiválec o výkonu 1 000 koňských sil. Hnací trakt je doplněn šestistupňovou automatickou převodovkou Allison. Použitá kabina pochází z modelu Ford Cargo 1848T, kapota z Fordu L8501. Kamion je odpružen tlumiči Donerre.
Posádku vozidla se startovním číslem 705 tvoří Tomáš Vrátný, mechanikem je Jaromír Martinec a navigovat bude polský rallyový profesionál Bartłomiej Boba.
Baja Aragón je klasický kratší závod, který mnohé týmy vnímají jako tréninkovou platformu. Jede se v členité krajině středního Španělska v okolí města Teruel, kde terén svým charakterem připomíná marocké etapy. Trať je poměrně rychlá, ovšem tím zrádnější mohou být rozbité kamenité úseky. Soutěž je rovněž známá zrádnými klimatickými podmínkami – téměř pravidelně posádky zaskočí hustý přívalový déšť, který prašné cesty rázem promění v blátivou klouzačku. O to pestřejší pak celý závod je, a proto je mezi příznivci rally tak oblíbený.
Letošní ročník je rozdělen do dvou etap. Páteční speciálka měří 177 km, sobotní etapa je rozdělena na dvě rychlostní zkoušky o délce 150 a 212 km. V kategorii kamionů jede 10 posádek včetně českého Big Shock! Racingu Martina Macíka.
Tisková zpráva Fesh Fesh Group [editováno]