Ale výhra nebyla zadarmo. Fyzické výkony při výměně pneumatik, otřesy ve skalách a obrovská vedra byla po několika měsících drsnou zkouškou fyzické zdatnosti. Náročná, rozpálená a kamenitá trať podobná terénům v Saúdské Arábii současně skvěle prověřila nové úpravy podvozku Macíkova speciálu před příštím Dakarem.
Baja Aragón patří mezi oblíbené závody týmu Big Shock! Racing a letos se tu sešla silná konkurence. Na start se kromě Nizozemce van den Heuvela postavili například také závodníci Teamu De Rooy, český tým Fesh Fesh nebo špička domácích španělských jezdců. Martin Macík přijel obhájit své vítězství z roku 2019. A znova se dařilo. Jeho žlutý kamion Karel byl v cíli první páteční rychlostní zkoušky nejrychlejší. Horká, prašná a rozbitá trať první speciálky měřila 177 km a česká posádka ji zdolala za dvě hodiny a 45 minut.
„Bavili jsme se. Prvních třicet kilometrů jsem Karla trochu šetřil. Jak jsme předpokládali, trať byla kamionům hodně těsná, stromy jsme lízali ze všech stran. Současně bylo horko, v horách až kolem 37 stupňů. Auto ale vysokou rychlost i teplotu ustálo dobře. Nejvíc trpěly pneumatiky, které byly v cíli úplně rozedrané, ale vydržely. Jen jednu gumu nám kámen prorazil na trati. Vyměnili jsme ji asi za čtyři minuty. Pak už jsme jeli v rally stylu až do cíle. Výsledek je super. Jsme první s přibližně devítiminutovým náskokem,“ hlásil pilot Martin Macík z cíle první etapy španělského závodu těsně před tím, než předal svůj kamion mechanikům. Ti se servisem končili až po půlnoci.
Před sobotním startem posádka týmu Big Shock! Racing zvažovala, zda vsadí na taktiku a volnější tempo, které si mohla díky náskoku z pátku dovolit. Nakonec ale zvítězila touha závodit a potřeba prověřit Karlovy limity. Na závodníky v sobotu čekaly dvě rychlostní zkoušky dlouhé 151 km a 212 km.
„Na zhruba 35. kilometru jsme udělali pneumatiku, ta nás mírně zdržela, ačkoliv jsme ji měnili až na neutralizaci. Ale trať opět nezklamala. Je náročná, technická, úzká, kamenitá. Závod je hodně o pneumatikách. Rozpalují se tu do teplot kolem 120 stupňů a musí vydržet opravdu extrémní podmínky. Projíždíme ale krásný členitý terén, kaňony, řečiště, trať vedla dokonce i pod mostem, kde to bylo hodně těsné. Karel vše zvládl výborně,“ popisoval Macík.
Do závěrečné nejdelší části vstupoval Macík se s několikaminutovým náskokem. Bylo zřejmé, že závod může rozhodnout jedna proražená pneumatika. Ale posádce týmu Big Shock! Racing se nakonec podařilo vítězství udržet.
„Po změnách, které jsme za poslední půlrok provedli, jsem s výkonem Karla na trati spokojený. Napjatě jsme čekali, jak se osvědčí nové nastavení podvozku a teď už můžu zodpovědně říci, že to byl krok dobrým směrem,“ říká šéf týmu Martin Macík starší, který stojí za vývojem týmových speciálů.
„Závod se povedl výborně, vyhráli jsme! Skvělí byli také místní fanoušci. Já jsem pronikl do dalších tajů navigace, která má ve Španělsku svá záludná specifika,“ doplňuje navigátor František Tomášek.
Posádce dal drsný víkend zabrat i fyzicky, bolavá záda z otřesů na trati, třeštící hlava a nevolnosti z šíleného vedra po dojetí do cíle potrápily všechny tři české závodníky. Spokojenost s dobře odvedenou prací a trofej pro vítěze ale překonaly všechny prožité těžkosti.
Tisková zpráva týmu Big Shock! Racing [editováno]