Druhá baterie zvýší výkon a sníží emise

Rubrika: Tiskové zprávy  
/ Aktualizováno:

Severočeský tým MKR Technology má za sebou další intenzivní testování dakarských kamionů. V uplynulém týdnu strávili konstruktéři několik dnů na písečném povrchu v Polsku.

Gert Huzink, testy 2021
Gert Huzink, Renault C460, Riwald Dakar Team. Testování v Polsku, spren 2021. © MKR Technology

Hlavním cílem testování hybridního speciálu bylo zaměřit se na zdokonalení odpružení, zlepšení chlazení a zejména zvýšení výkonu a snížení emisí. Šéf týmu Mario Kress je z nových výzev nadšený.

„Provedli jsme velké množství zásadních technických úprav. Tou největší je určitě instalace druhé baterie s větší kapacitou, díky které šetříme dieselový agregát, přidáváme dvě stě koní navíc, ale přitom výrazně snižujeme emise a zplodiny. Jdeme úspěšně po nové cestě, ale žádný vývoj nejede po rovné uhlazené asfaltce. Tady jsme v terénu, takže každá velká úprava s sebou přináší také nově vzniklé problémy. Před námi je tak několik dalších týdnů, abychom systém udělali co nejspolehlivější,“ říká Mario Kress, hlavní konstruktér a šéf projektu MKR Adventure, který připravuje závodní kamiony pro dálkové soutěže.

Do Polska severočeští konstruktéři vyjeli se dvěma Renaulty holandského závodního týmu Riwald Dakar. Za volantem tedy seděli piloti Gert Huzink a Pascal de Baar. Právě Huzinkův hybridní speciál dostal druhou baterii a soustředila se na něj hlavní pozornost.

„Podpořili jsme tím činnost elektromotoru na úkor konvenčního agregátu. Motor tím více šetříme a prodlužujeme jeho spolehlivost. Se snížením síly dieselového motoru pak přímo souvisí i snížení emisí. Jdeme tedy ruku v ruce s plánovaným zlepšením ekologických dopadů,“ podotýká Kress.

Tatra 815 6x6 Babča, resin
KLIKNUTÍM na obrázek přejděte DO E-SHOPU

Kressův tým se zaměřil i na celkové lepší chlazení. Dlouhodobě totiž bojuje s vysokými teplotami a přehříváním, které pak snižuje spolehlivost a životnost systémů. Velkou výzvou je odpružení kabiny. Kamiony dostávají nová péra jak na přední, tak i na zadní nápravě.

„Na díly jsme čekali přes dva měsíce. Zpožděné dodávky nás trochu brzdí. Potřebovali bychom jet ve větším tempu. Testy totiž ukázaly, jak se odpružení silně podepsalo na výkonu jako takovém. Máme z toho radost a budeme se tomu dále věnovat,“ říká k aplikovaným novinkám Kress. „Piloti jsou spokojeni. Na nás je teď řešit a testovat spolehlivost. Vždy totiž nakonec musíme dojít k určitým kompromisům, protože není možné zvýšit výkon na úkor životnosti. Před námi jsou tři čtyři týdny práce a pak nové testování.“

Tisková zpráva MKR Technology [editováno]

Mohlo by vás zajímat

Aleš Loprais, Dakar 2025

Dakar 2025: Aleš Loprais po roce znovu na stupních vítězů

Aleš Loprais s Davidem Křípalem a Darekem Rodewaldem se s Dakarem 2025 rozloučili pátým etapovým vítězstvím, které v průběhu tohoto ročníku vybojovali. V konečném hodnocení kategorie kamionů patří posádce InstaTrade Loprais Teamu De Rooy FPT třetí příčka.

Více...
Aleš Loprais, Dakar 2025

Dakar 2025: Aleš Loprais zůstává po předposlední etapě třetí

Rychlostní zkouška předposlední etapy Rally Dakar 2025 se jela výhradně v dunách Pusté končiny a posádka Aleše Lopraise

Více...
Aleš Loprais, Dakar 2025

Dakar 2025: Loprais vyhrál druhou etapu v řadě

Aleš Loprais, David Křípal a Darek Rodewald vyhráli desátou etapu Rally Dakar 2025, v kategorii kamionů si dílčí vítězství připsali letos již počtvrté a podruhé v řadě.

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu