Martin Macík ml., František Tomášek a David Švanda odstartují v pátek 8. října do Rallye du Maroc, která v jejich případě představuje nejnáročnější prověrku před Dakarem 2022. V Maroku se posádka představí s novým kamionem Iveco Powerstar, jenž v týmu Big Shock! Racing dostal familiární jméno Arnošt. Podle pocitů v cíli se Macík rozhodne, jestli si pro lednový Dakar vybere nový vylepšený vůz nebo sáhne po starším, ověřeném a spolehlivém „Karlovi“, se nímž vyhrál tři etapy na Dakaru 2021.
Možnost volby
Nadcházející Rallye du Maroc je pro tým Big Shock! Racing hlavně zátěžovým testem, který má odhalit Arnoštovy dětské nemoci. Zatím není rozhodnuto, zda s ním Martin Macík pojede Dakar 2022.
„V tuto chvíli je vše otevřené. Uvidím, jak se mi s Arnoštem pojede v Maroku. V Sedlčanech máme Karla připraveného v nejlepší možné kondici. Je vyzkoušený, spolehlivý, rychlý. Rozhodnu se až po skončení Rallye du Maroc. Každopádně není vůbec špatné, když máte možnost vybírat si před Dakarem ze dvou perfektních kamionů,“ říká Martin Macík ml.
Pro italského klienta
V Maroku bude závodit také další nové Iveco Powerstar, které v sedlčanských dílnách MM Technology právě dokončili pod taktovkou šéfa týmu Martina Macíka staršího pro italského klienta.
„Myslím, že úspěchy a odolnost naší techniky během posledních let vzbudily respekt. A začaly se nám ozývat zahraniční zájemci o Karlovo dvojče,“ popisuje Martin Macík st.
Zájem projevili i zástupci italské společnosti Italtrans, kteří si objednali stavbu totožného kamionu jako je Karel.
„Zajímavé je, že člověk, který za týmem stojí, se mnou v roce 2004 ještě v Africe závodil na Dakaru. Přijeli za námi a plácli jsme si. Speciál, který má u nás v dílně ‚krycí jméno‘ Vincenzo, si teď bude jeho italská posádka testovat,“ dodává Macík st.
Italský tým plánuje s novým Ivecem také účast na Rally Dakar 2022, při níž by čeští mechanici z MM Technology měli zajišťovat kompletní technický servis.
Ochutnávka „dakarských“ novinek
Karavana servisních vozů týmu Big Shock! Racing se pod vedením dakarského veterána Ládi Fajtla vydala směr Maroko už koncem minulého týdne. Zbytek výpravy letí do Marrákeše a odtud se přepravuje ve vypůjčených vozech do Zagory, jež je centrem Rallye du Maroc. Všichni členové týmu se těší nejen na test nového kamionu v dunách Sahary, ale také na novinky organizátorů, které se za tři měsíce objeví i na Rally Dakar.
„Navigace opět prošla změnou. Přibylo čudlíků. Marocká rally mi pokaždé pomáhá trochu se s novými věcmi sžít,“ říká navigátor František Tomášek, který jako člen prioritní posádky měl už během letošního Dakaru možnost vyzkoušet záludnosti elektronického roadbooku.
Rallye du Maroc začne ve čtvrtek 7. října dopoledními technickými přejímkami, v pátek čeká na závodníky úvodní prolog a do cíle posádky dojedou po pěti napínavých písečných etapách ve středu 13. října.
Tisková zpráva týmu Big Shock! Racing [editováno]