Posádku prověřeného Iveca, které si v týmu vysloužilo přezdívku Karel, budou s Macíkem tvořit navigátor František Tomášek a mechanik David Švanda. Po Šoltysově boku se do navigátorského sedadla v kabině nového vylepšeného Arnošta vyhoupne Roman Krejčí a technicky bude posádku jistit mechanik Jakub Jiřinec.
Big Shock! Racing několik let usiloval o možnost vyslat na Dakar dva závodní kamiony. Jeho letošní úspěchy, čtvrté místo celkově a tři vyhrané etapy, pomohly přání naplnit. V Sedlčanech postavily nové závodní speciály a k projektu byli přizváni další zkušení závodníci.
„S Martinem Šoltysem se máme rádi, jsme v kontaktu, pravidelně se potkáváme na závodech. Martin má spoustu zkušeností, sedli jsme si a povedlo se nám najít společnou cestu. On sám si pak vybral Jakuba Jiřince, se kterým spolupracuje. A při hledání navigátora nás šťastné okolnosti dovedly za Romanem Krejčím. Za mě super sestava. Kluky jsme rádi přivítali v týmu a věřím, že nám to dobře pojede,“ říká šéf týmu Martin Macík starší.
Oba kamiony z dílen MM Technology se budou na trati dalšího dakarského ročníku podporovat.
„Mít v závodě dva kamiony je určitě výhoda. Pokud půjde vše podle plánu, já i Martin se budeme snažit jet co nejvíce vpředu a současně být vzájemně na dohled. Budeme o sobě vědět, budeme si pomáhat. Když se na trati cokoliv stane, zastavíme, vytáhneme se z duny, pomůžeme si s opravou, podělíme se o díly nebo pneumatiky,“ říká Martin Macík mladší.
Obě posádky plánují ještě před Dakarem společné tréninkové jízdy. Palubní mechanik Jakub Jiřinec už také zapadl do party v sedlčanských dílnách, kde tráví dlouhé dny, aby nový vůz dobře poznal a dokázal si na trati poradit s opravami.
Členové posádky Martina Macíka ve stejné sestavě pojedou už třetí společný Dakar. Tomášek bude Macíka navigovat posedmé. Dobře se znají, a každý ví, co může od spolujezdců očekávat. Martin Šoltys s Romanem Krejčím a Jakubem Jiřincem se zatím úspěšně sžívají.
„Máme za sebou první společné setkání naší posádky. A myslím, že spolupráce bude dobrá. Jsem rád, že do toho Roman Krejčí jde s námi. Má z Dakaru zkušenosti. Na motorce jel v kategorii bez asistence, takže ho jen tak něco nerozhodí a věřím, že s navigací v kamionu nebude mít problém,“ říká Martin Šoltys, který se na Dakar vydá popáté.
Roman Krejčí se v lednu Dakaru zúčastní počtvrté. Vyrovnaného a přátelského závodníka, který je pověstný svou ochotou pomoci ostatním, bude do tajů navigace kamionů zasvěcovat František Tomášek. Noví členové týmu se v tuto chvíli nejvíc těší, až poprvé vyzkouší nový speciál.
„Ještě jsme se nesvezli. Vše je čerstvé. Arnošta jsme zatím viděli jen v dílnách. Počkáme až kluci v Sedlčanech auto upraví po návratu z Rallye du Maroc. Pak začneme trénovat. Jsem zvědavý na auto s ‚čumákem‘, bude to změna. Ale věřím, že Martin kamion v Maroku otestoval dobře, všechno bude fungovat a nové úpravy se na Dakaru osvědčí,“ říká Martin Šoltys.
S rozšířením závodního týmu souvisí i posílení servisního zázemí. Tým Big Shock! Racing proto vyšle na příští Dakar i nová doprovodná vozidla a rozroste se také parta mechaniků, kteří budou technický servis zajišťovat. Týmy by měly podle předběžných zpráv své závodní a doprovodné vozy odevzdat pořadatelům na přelomu listopadu a prosince v Marseille, odkud technika popluje trajektem do Saúdské Arábie.
Tisková zpráva týmu Big Shock! Racing [editováno]