Sébastien Loeb po vítězství na Dakaru velmi touží, ale po sérii defektů ve druhé etapě visí laťka pro Francouze opět velmi vysoko.
Devítinásobný mistr světa v rally při svých šesti předchozích startech na Dakaru prokázal, že i v pouštních podmínkách patří k absolutně nejlepším, ale mnohokrát si také vybral pořádnou porci smůly. Přestože již dokázal vyhrát šestnáct etap, v konečných výsledcích zatím nedosáhl výš než na druhé místo (2017 a 2022).
Také letos se do souboje o vytouženou trofej vrhl po hlavě a po první etapě byl průběžně druhý. O den později však ztratil skoro půldruhé hodiny a jeho šance na výhru se tudíž de facto rozplynula.
„Bylo to vážně zlé, dnes mi jízda nepůsobila žádnou radost. Prvních sto padesát kilometrů se jelo v kamení, kde šlo jen o to jet tak pomalu, abychom se vyhnuli defektu,“ popisuje Sébastien Loeb. „Ale stejně jsme nakonec udělali hned tři. Nejednalo se o boční průrazy, ale o malé dírky v běhounu. Jeli jsme tak opatrně, jak jsme mohli, abychom se nedostali mimo stopu, ale možná by nakonec bylo lepší jet rychleji, protože někteří to v kamení udělali právě tak, a přitom měli méně problémů. Je to těžké, protože auto je dobré. V takové situaci je člověk vážně frustrovaný, když udělá defekt v šedesátikilometrové rychlosti. Ve finále jsme ztratili spoustu času, když jsme se snažili opravit jednu z pneumatik, protože další rezervu jsme už neměli.“
Třetí náhradní kolo Francouzi nakonec poskytl týmový kolega Orlando Terranova, ale i jemu posléze chybělo.
„Jeli jsme opatrně, přesto jsme byli už po šedesáti kilometrech bez rezervy a rozhodli se jet velmi pomalu. Ale i tak jsme měli čtyři defekty, takže jsme nakonec museli pneumatiky na trati opravovat. Kromě toho jsme zastavili u Sébastiena a jedno kolo mu dali,“ rekapituluje Orlando Terranova.
O nic lépe se nevedlo ani Vaidotasi Žalovi a Guerlainu Chicheritovi se dvěma dalšími speciály Prodrive Hunter. Litevce i Francouze postihly tři defekty shodně hned v úvodní části speciálky, a proto se rozhodli počkat na kamion rychlé asistence, vezoucí další pneumatiky.
Huntery tak po druhé etapě opustily pozice na špici kategorie automobilů. Nejvýše se v průběžném pořadí nyní drží Terranova, který je se sedmdesátiminutovým odstupem od vedoucího Carlose Sainze (Audi) dvacátý. Loeb klesl ze druhé na 31. pozici, Chicherit propadl ze čtvrtého místa do osmé desítky.
O jakékoliv naděje na dobrý výsledek přišel i Polák Kuba Przygoński, který musel počkat na pomoc rychlé asistence a s novým Mini T1+ dojel do cíle s více než šestihodinovou ztrátou.