Dakarské střípky: Sainzova noční můra

Rubrika: Auto, Dakar 2023  
/ Aktualizováno:

Carlos Sainz se ve třetí etapě Rally Dakar 2023 potýkal s celou sérií problémů, přišel o vedení v průběžném hodnocení automobilů a v cíli si sypal popel na hlavu.

Carlos Sainz, Dakar 2023
Carlos Sainz / Lucas Cruz, Audi RS Q e-tron E2, Team Audi Sport. Dakar 2023. © ASO

S navigátorem Lucasem Cruzem a továrním Audi se v první polovině speciálky drželi podle mezičasů v čelní skupině, ale na 213. kilometru museli zastavit kvůli technickým problémům s levou zadní polonápravou.

„Jel jsem opravdu dobře, měli jsme dobré tempo, ale v pravotočivé zatáčce jsem najednou zaznamenal, že se zadní zavěšení chová nějak divně. Prasklo nastavitelné rameno, museli jsme zastavit a vyměnit ho,“ objasňuje Carlos Sainz. „S odvedenou prací nejsme s Lucasem vůbec spokojení, protože jsme měli být mnohem rychlejší. Do budoucna na tom musíme zapracovat. Ale je pravda, že tento díl se nikdy dřív nezničil. Je možné, že na něm byla nějaká trhlina už ze včerejška, kdy jsme hodně jeli v kamení, protože vůbec netušíme, jak bychom ji mohli zničit dnes.“

Po půlhodinové opravě Španělé pokračovali, jenže o něco později prorazili pneumatiku, výměnu kola si zkomplikovali a ztratili další drahocenné minuty.

„Měli jsme problém s heverem, který nešel nahoru, ale i to byla naše chyba. Abychom kolo vyměnili, museli jsme auto podložit kameny,“ přiznává dvojnásobný mistr světa v rally a trojnásobný dakarský vítěz. „Později jsme zničili další gumu, nešel nám uvolnit jeden šroub a ještě se nám porouchal utahovák, takže nezbylo než počkat na Ekströma, abychom mohli výměnu dokončit. Opravdová noční můra.“

Magazín DAKARMANIA - výprodejCelkově Sainz potřeboval ke zdolání speciálky o 56 minut více než její vítěz Guerlain Chicherit s Hunterem. Ještě větší význam pak s ohledem na vývoj závodu měla jeho více než půlhodinová ztráta na Nassera Al-Attiyaha. Tovární jezdec Toyoty byl v etapě sice až třináctý, ale i to Katařanovi stačilo, aby Španěla vystřídal na čele kategorie automobilů.

Z jezdců Audi se po třech etapách drží nejvýše Stéphane Peterhansel, který je s dvacetiminutovou ztrátou třetí. Zbraně však zatím rozhodně neskládá ani průběžně osmý Sainz.

„Půl hodiny je na Dakaru dost, ale pokračujeme a naše další strategie je jasná. Musíme se pokusit ztrátu smazat. Samozřejmě, pokud útočíte, stoupá riziko, že se vám přihodí něco dalšího, přesto to musíme zkusit a doufat, že nás nic dalšího nepotká. Pořád ještě zbývá spousta dnů a my do nich musíme jít naplno,“ uzavírá šedesátiletý Madriďan.

Mohlo by vás zajímat

Aleš Loprais, testování v Maroku, 2024

Aleš Loprais po testech odřekl účast na Marocké rally

Počátkem října absolvoval Aleš Loprais v Africe testování nově postaveného kamionu Iveco Powerstar, s nímž se měl následně zúčastnit Rallye du Maroc. Na jejím startu však bude posádka InstaTrade Loprais Teamu De Rooy FPT chybět.

Více...
InstaTrade Loprais Teamu De Rooy FPT, Dakar 2025

Aleš Loprais na Dakaru 2025 s novým vozem i posádkou

Aleš Loprais otevírá novou kapitolu svého působení na dakarské rally. Frenštátský závodník opouští kabinu Pragy V4S DKR a přesedá za volant vozu Iveco Powerstar.

Více...
Aleš Loprais, Dakar 2024

Dakar 2024: Aleš Loprais, Jaroslav Valtr ml., Jiří Stross a Instaforex Loprais Praga Team slaví stříbro

Dlouhé čekání je u konce. Aleš Loprais se na Rally Dakar vrací na stupně vítězů v konečném hodnocení

Více...

Mobile Sliding Menu