Etapu z Úly do Háilu, která se jela v úterý 3. ledna, poznamenaly rozmary počasí. Sílící vítr, vydatný déšť a rozvodněné řeky bránily pořadatelům v zajištění bezpečnosti účastníků i férovosti závodu. Proto se organizátoři během odpoledne rozhodli speciálku předčasně ukončit.
Špičku kategorie automobilů a kamionů zastavili nejprve na kontrolním bodě č. 3 (378. km), ale kvůli zhoršujícím se povětrnostním podmínkám ani tam nedojeli všichni. Část závodníků byla později zastavena na kontrolním bodě č. 2 (335. km) a někteří dokonce už na výjezdu z neutralizace na 241. km.
Posádkám, které dojely na CP3, se do výsledků etapy podle sportovních předpisů FIA pro cross-country rally započítal jejich skutečný čas, jehož dosáhly právě na tomto mezičase. Závodníkům, kteří skončili na CP2, patřil čas dosažený na tomto bodě, k němuž se každému přičetlo 36:59 min. Těm, kteří byli z trati odkloněni na konci neutralizace, náležel čas dosažený na vjezdu do neutralizace, ke kterému se paušálně připočítala jedna hodina, 38 min a 17 sekund.
Dopočítání správných výsledků zabralo ředitelství soutěže více než den, což způsobilo určité zmatky především v kategorii kamionů, kde se vše srovnalo až před startem čtvrteční páté etapy.
Po přepočítání a kontrole časů se vítězem třetí etapy stal Gert Huzink (Renault), který po nedokončené druhé etapě startoval do následujícího dne hodně vzadu a na rozdíl od špičky kategorie kamionů z výše popsaných důvodů nedojel až na CP3, ovšem na CP2 byl nejrychlejší. Pro Nizozemce však měla změna pořadí a úprava započítávaných časů jen minimální význam, protože jel už jen v rámci tzv. Dakar Experience a tudíž de facto mimo klasifikaci (posádky, které odstoupí z etapy a v dalších dnech do závodu restartují, sice opět figurují v průběžném pořadí, ale v cíli soutěže nejsou považovány za závodníky, kteří Dakar dokončili, nejedou na cílovou rampu a nedostávají ani tradiční medaile určené pro každého, kdo závod zdolal celý). O den později navíc Huzinka zastavily další technické problémy.
Korekce časů naopak pomohla Martinu van den Brinkovi (Iveco). Nizozemec se v hodnocení třetí etapy posunul na druhou příčku a v celkovém součtu se výrazně snížil jeho odstup od Aleše Lopraise (Praga), který podle nové verze výsledků nakonec neklesl za Jaroslava Valtra st. na druhé místo průběžné klasifikace, ale i po úterní etapě před pilotem Tatry o sedm sekund vedl.
Huzink a van den Brink tedy v klasifikaci třetí etapy přeskočili Martina Macíka, který původně oslavoval výhru, ale nakonec klesl na třetí místo a do historických tabulek se mu tudíž z dosavadního průběhu letošního ročníku počítají „jen“ vítězství z prologu, první a čtvrté etapy.