Ekström s navigátorem Emilem Bergkvistem figurovali po šesti etapách na páté pozici se ztrátou jedné hodiny a 46 minut na vedoucího Nassera Al-Attiyaha a od třetího Brazilce Lucase Moraese (oba Toyota) je dělilo třiatřicet minut.
Sobotní speciálku (333 km) rozjeli Švédové dobře a po 196 kilometrech vedli o osm sekund před Guerlainem Chicheritem (Prodrive), ale jen o kilometr později zůstali stát s poškozeným levým zavěšením.
„Po neutralizaci jsem jel v prachu za Žalou, nic jsem neviděl a najednou jsem trefil kámen, který ležel uprostřed stopy. Byl tam jeden jediný a já ho trefil. Výsledkem byl defekt a zničený ráfek, což by nebylo tak zlé, ale odneslo to i zavěšení,“ smutnil Mattias Ekström.
S opravou pomáhali týmoví kolegové Carlos Sainz a Lucas Cruz, kteří po havárii v předchozí etapě museli s ulomeným kolem čekat na asistenční kamion, překročili časový limit a inkasovali osmnáctihodinovou penalizaci.
„Tato rally pro nás rozhodně není šťastná, ale pokračujeme a dál se učíme. Dnes jsem zastavil u Mattiase, poskytl mu zavěšení ze svého vozu a sám jsem musel tři hodiny počkat na asistenční kamion,“ popsal Carlos Sainz.
Ekström dokončil speciálku s více než tříhodinovou ztrátou na jejího vítěze Yazeeda Al-Rajhiho s Toyotou. Po první polovině soutěže tak figuruje až na dvacátém místě (+ 4:49:41).
Po sérii problémů konkurenčního Audi se značně ulevilo Nasseru Al-Attiyahovi a zvlášť, když při neúčasti motorek a quadů, pro které byla rychlostní zkouška zrušena, otevíral trať. Katařan byl tentokrát až čtrnáctý, ovšem v průběžné klasifikaci kategorie automobilů i přesto vede o více než hodinu před týmovým kolegou Henkem Lateganem. Třetí příčku dál drží debutant Moraes (+ 1:11:24). Martin Prokop a Viktor Chytka s Fordem zůstávají osmí (+ 2:17:26).