Po odstoupení Aleše Lopraise s Pragou se na čele průběžného pořadí seřadily tři kamiony Iveco. Martin Macík je po deseti ze čtrnácti etap průběžně třetí.
Desátá etapa zavedla soutěžící z Harazu do Sabhá a její krátká, ale náročná rychlostní zkouška (114 km) v dunách na okraji Pusté končiny byla ochutnávkou toho, co závodníky čeká v ještě větší míře v následujících dnech.
Jistou satisfakcí pro Riwald Dakar Team a společnost MKR Technology, která pro Nizozemce v severních Čechách závodní kamiony staví a servisuje, byl výkon Pascala de Baara, jenž byl s Renaultem tentokrát nejrychlejší. De Baar však po předchozích problémech a nedokončené etapě pokračuje pouze v rámci Dakar Experience a tudíž bez naděje na dobrý celkový výsledek. O medailové pozice soupeří jiní.
Vedení v kategorii kamionů spadlo po odstoupení Aleše Lopraise do klína Janusi van Kasterenovi s Ivecem, které pro něj připravil Team de Rooy. Nizozemec byl ve středu třetí nejrychlejší a před následující maratonskou etapou zvýšil svůj náskok před nyní druhým týmovým kolegou Martinem van den Brinkem téměř na 23 minut. Martin Macík je po bezproblémové etapě třetí, ovšem jeho odstup od van Kasterena narostl čtyři etapy před koncem už na 51 minut.
Na úkor Jaroslava Valtra si v desáté etapě polepšil Mitchel van den Brink. Dvacetiletý Nizozemec byl se třetím Powerstarem z dílen Teamu De Rooy jen o 22 sekund pomalejší než vítěz etapy de Baar, na českého pilota Tatry najel přes sedmnáct minut a v průběžné klasifikaci poskočil na čtvrtou příčku (+ 2:08:06 hod), zatímco Valtr zůstává pátý (+ 2:22:47). Na šesté místo postoupil Valtrův týmový kolega Martin Šoltys (+ 5:00:45), který dnes ztratil přibližně čtvrt hodiny zapadnutím na duně. Osmý je Tomáš Vrátný (10:01:13) s Tatrou v barvách svého Fesh Fesh Teamu.