Dakar 2024: Aliyyah Koloc hodlá startovat s vozem skupiny T1+

Rubrika: Auto, Dakar 2024  
/ Aktualizováno:

Po letošním debutu na Rally Dakar by se Aliyyah Koloc ráda vrátila na nejpopulárnější maratonskou rally světa i za rok. Buginu kategorie S×S by navíc měla vyměnit za vůz elitní skupiny T1+.

Red-Lined Revo T1+
Red-Lined Revo T1+. © Red-Lined Motorsport

Aliyyah Koloc při své dakarské premiéře doplatila na chronickou nespolehlivost Buggyrou upraveného Can-Amu, který už ve druhé etapě zastavila porucha motoru. Následující den do soutěže restartovala zatížena osmadvacetihodinovou penalizací a sbírala zkušenosti, ale opakující se potíže s motorem ji potrápily i předposlední den soutěže, z čehož rezultovala další výrazná penalizace. V cíli tudíž byla oficiálně klasifikována až jako 66. v kategorii S×S a 34. mezi lehkými prototypy skupiny T3.

Mladou závodnici a jejího otce Martina Koloce však počáteční nezdar nijak nebrzdí a jejich ambice zůstávají nadále velmi vysoké. Proto se Kolocova Buggyra dohodla na spolupráci s jihoafrickou společností Red-Lined International, která dosud konstruovala a provozovala vozy skupiny T1 postavené na bázi vozů Nissan. Na Dakaru 2023 se představily celkem čtyři, nejlepší výsledek zaznamenala německo-jihoafrická dvojice Daniel Schröder, Ryan Bland s Navarou VK50, které patřilo v konečném hodnocení kategorie automobilů osmadvacáté místo.

DAKARMANIA No 1 až 4
Kliknutím na obrázek přejdete do našeho e-shopu.

Zhruba měsíc po Dakaru pak Red-Lined International představil speciál Revo specifikace T1+, jenž během února absolvoval první testy, v březnu poprvé poměřil síly s konkurencí na úvodním podniku jihoafrického šampionátu v dálkových soutěžích a v konkurenci třinácti vozů T1+ si nevedl vůbec špatně. V cíli soutěže Nkomazi 400, která se jela v okolí města Malalane v provincii Mpumalanga, obsadila posádka Chris Visser, Albertus Venter páté místo za trojicí Hiluxů T1+ továrního týmu Toyota Gazoo Racing SA a jedním z Fordů Ranger T1+, které na Dakar 2024 připravuje další jihoafrická společnost Neil Woolridge Motorsport ve spolupráci s britským M-Sportem.

Krátce po soutěži si Reva specifikace T1 i T1+ vyzkoušela také Aliyyah Koloc, která do Jihoafrické republiky zavítala na dvoudenní testování.

„Šlo to velmi dobře. Je to skvělé závodní auto a je opravdu rychlé. Ještě nikdy jsem neřídila tak rychlý offroadový vůz. Je také větší a těžší, takže jeho ovládání se velmi liší od speciálu skupiny T3. Zejména pokud jde o kontrolu hmotnosti, výkon a volbu převodových stupňů,“ popisuje Aliyyah Koloc. „Zpočátku to bylo trochu drsné a chvíli mi trvalo, než jsem si zvykla, ale teď už se nemůžu dočkat, až se s ním zase svezu.“

K tomu by mělo dojít už zanedlouho. Aliyyah Koloc by s vozem kategorie T1 od Red-Lined Motorsport měla absolvovat květnový Sugarbelt 400, který se pojede v okolí Estonu jako druhý podnik jihoafrického šampionátu, a v srpnu by pak při čtvrté soutěži sezony měla debutovat za volantem speciálu T1+. S ním by se o čtyři a půl měsíce později měla postavit také na start dalšího ročníku dakarské rally.

Mohlo by vás zajímat

Aleš Loprais, testování v Maroku, 2024

Aleš Loprais po testech odřekl účast na Marocké rally

Počátkem října absolvoval Aleš Loprais v Africe testování nově postaveného kamionu Iveco Powerstar, s nímž se měl následně zúčastnit Rallye du Maroc. Na jejím startu však bude posádka InstaTrade Loprais Teamu De Rooy FPT chybět.

Více...
InstaTrade Loprais Teamu De Rooy FPT, Dakar 2025

Aleš Loprais na Dakaru 2025 s novým vozem i posádkou

Aleš Loprais otevírá novou kapitolu svého působení na dakarské rally. Frenštátský závodník opouští kabinu Pragy V4S DKR a přesedá za volant vozu Iveco Powerstar.

Více...
Aleš Loprais, Dakar 2024

Dakar 2024: Aleš Loprais, Jaroslav Valtr ml., Jiří Stross a Instaforex Loprais Praga Team slaví stříbro

Dlouhé čekání je u konce. Aleš Loprais se na Rally Dakar vrací na stupně vítězů v konečném hodnocení

Více...

Mobile Sliding Menu