Po letošním debutu na Rally Dakar by se Aliyyah Koloc ráda vrátila na nejpopulárnější maratonskou rally světa i za rok. Buginu kategorie S×S by navíc měla vyměnit za vůz elitní skupiny T1+.
Aliyyah Koloc při své dakarské premiéře doplatila na chronickou nespolehlivost Buggyrou upraveného Can-Amu, který už ve druhé etapě zastavila porucha motoru. Následující den do soutěže restartovala zatížena osmadvacetihodinovou penalizací a sbírala zkušenosti, ale opakující se potíže s motorem ji potrápily i předposlední den soutěže, z čehož rezultovala další výrazná penalizace. V cíli tudíž byla oficiálně klasifikována až jako 66. v kategorii S×S a 34. mezi lehkými prototypy skupiny T3.
Mladou závodnici a jejího otce Martina Koloce však počáteční nezdar nijak nebrzdí a jejich ambice zůstávají nadále velmi vysoké. Proto se Kolocova Buggyra dohodla na spolupráci s jihoafrickou společností Red-Lined International, která dosud konstruovala a provozovala vozy skupiny T1 postavené na bázi vozů Nissan. Na Dakaru 2023 se představily celkem čtyři, nejlepší výsledek zaznamenala německo-jihoafrická dvojice Daniel Schröder, Ryan Bland s Navarou VK50, které patřilo v konečném hodnocení kategorie automobilů osmadvacáté místo.
Zhruba měsíc po Dakaru pak Red-Lined International představil speciál Revo specifikace T1+, jenž během února absolvoval první testy, v březnu poprvé poměřil síly s konkurencí na úvodním podniku jihoafrického šampionátu v dálkových soutěžích a v konkurenci třinácti vozů T1+ si nevedl vůbec špatně. V cíli soutěže Nkomazi 400, která se jela v okolí města Malalane v provincii Mpumalanga, obsadila posádka Chris Visser, Albertus Venter páté místo za trojicí Hiluxů T1+ továrního týmu Toyota Gazoo Racing SA a jedním z Fordů Ranger T1+, které na Dakar 2024 připravuje další jihoafrická společnost Neil Woolridge Motorsport ve spolupráci s britským M-Sportem.
Krátce po soutěži si Reva specifikace T1 i T1+ vyzkoušela také Aliyyah Koloc, která do Jihoafrické republiky zavítala na dvoudenní testování.
„Šlo to velmi dobře. Je to skvělé závodní auto a je opravdu rychlé. Ještě nikdy jsem neřídila tak rychlý offroadový vůz. Je také větší a těžší, takže jeho ovládání se velmi liší od speciálu skupiny T3. Zejména pokud jde o kontrolu hmotnosti, výkon a volbu převodových stupňů,“ popisuje Aliyyah Koloc. „Zpočátku to bylo trochu drsné a chvíli mi trvalo, než jsem si zvykla, ale teď už se nemůžu dočkat, až se s ním zase svezu.“
K tomu by mělo dojít už zanedlouho. Aliyyah Koloc by s vozem kategorie T1 od Red-Lined Motorsport měla absolvovat květnový Sugarbelt 400, který se pojede v okolí Estonu jako druhý podnik jihoafrického šampionátu, a v srpnu by pak při čtvrté soutěži sezony měla debutovat za volantem speciálu T1+. S ním by se o čtyři a půl měsíce později měla postavit také na start dalšího ročníku dakarské rally.