Nani Roma se po roční přestávce vynucené léčbou rakoviny vrátí na Dakar. Nebude však již pilotovat Hunter od Prodrivu, ale nový Ford Ranger, který s tovární podporou připravuje britský M-Sport ve spolupráci s jihoafrickou společností Neil Woolridge Motorsport. Podle informací španělského deníku Marca se Španěl s M-Sportem dohodl na dvouleté spolupráci s roční opcí.
Roma již Ranger třídy T1+ testoval a v následujících měsících by měl u M-Sportu hrát klíčovou roli při vývoji auta, které se počátkem roku 2024 představí na Dakaru poprvé. V podobné pozici působil 51letý rodák z Folgueroles i při svém předchozím angažmá u týmu Bahrain Raid Xtreme (BRX), jemuž významnou měrou pomohl připravit speciál Prodrive Hunter na dakarskou premiéru v roce 2021, kde s ním vybojoval páté místo.
Loni na jaře však musel přerušit svou kariéru, když mu lékaři diagnostikovali zhoubný nádor močového měchýře. Přestože operace i léčba proběhly úspěšně, na další ročník nejpopulárnější maratonské rally světa se její dvojnásobný vítěz nestihl dostatečně a včas připravit, a proto na startu poprvé po 26 letech chyběl.
U BRX se znovu zapojil do testování Hunteru, ale nakonec se s týmem dohodl na předčasném ukončení platné smlouvy a zamířil k M-Sportu.
Jak dále informuje Marca, šéf M-Sportu Malcolm Wilson jedná také s Romovou krajankou Laiou Sanz. Španělka byla v předchozí dekádě pravidelně nejúspěšnější motocyklistkou na dakarské rally a loni přestoupila do kategorie automobilů. S Mini All4 Racing byla na Dakaru napoprvé třiadvacátá, letos udělala se speciálem Century týmu Astara kotrmelec v páté etapě a v cíli obsadila v kategorii automobilů 32. místo.
Během roku se Sanz stejně jako loni soustředí na starty v šampionátu Extreme E, kde s Mattiasem Ekströmem hájí barvy týmu Acciona | Sainz XE Team. Do letošní sezony společně vstoupili výborně, když při úvodním podniku v Saúdské Arábii obsadili v prvním závodě druhé místo a o den později vyhráli.
Podle dříve zveřejněných informací hodlá M-Sport na Dakaru 2024 nasadit tři vozy. Kromě dvojice výše zmíněných španělských hvězd bylo s „modrým oválem“ v uplynulých měsících spojováno také jméno talentovaného amerického mladíka Setha Quintera, který závodí ve světovém šampionátu v dálkových rally s podporou Red Bullu ve skupině T3. Podle Malcolma Wilsona však zájem projevila celá řada jezdců, včetně účastníků mistrovství světa v rally (WRC).
Podle španělského deníku Marca měl M-Sport neformálně jednat také s Carlosem Sainzem a Sébastienem Loebem. Španěl na jaře potvrdil, že by Dakar rád počtvrté vyhrál a znovu s jiným vozem, ale po neúspěšném vystoupení továrního týmu Audi na Dakaru 2023 není podle některých náznaků jeho další účast úplně jistá.
Loebův kontrakt s BRX vyprší po Dakaru 2024, ovšem o Francouzi, jenž loni za M-Sport startoval na vybraných podnicích WRC, se nyní v zákulisí hovoří především v souvislosti s programem koncernu Renault, který by měl napřesrok vyslat na Dakar speciály dceřiné značky Dacia.