Některé zprávy přicházejí jako blesk z čistého nebe. A toto je jedna z nich: tovární tým Husqvarny velmi nečekaně informoval o rozchodu se Skylerem Howesem.
„Děkujeme Skyleru Howesovi za jeho nasazení, nadšení a úspěchy, kterých dosáhl během dvou let, kdy za tým závodil ve světovém šampionátu v dálkových rally a na prestižní Rally Dakar. Přejeme mu hodně štěstí v jeho dalším snažení,“ uvádí se v tiskové zprávě, jejímž prostřednictvím tovární tým Husqvarny oznámil, že se s americkým motocyklistou dohodl na okamžitém ukončení spolupráce.
Skyler Howes a Husqvarna Factory Racing v uplynulých týdnech jednali o prodloužení stávající smlouvy, která měla vypršet po podzimní Rallye du Maroc. K dohodě ohledně nového kontraktu ale obě strany nedospěly, a proto se rozhodly předčasně ukončit i smlouvu stávající.
Rodák z kalifornského Riverside se na mezinárodní scéně dálkových rally objevil v barvách Klymčiw Racingu, pod jehož křídly v lednu 2019 debutoval na Dakaru a v dubnu slavil celkové vítězství v kategorii motocyklů na Morocco Desert Challenge. Třešničkou na dortu úspěšné spolupráce bylo deváté místo na Dakaru 2020.
O rok později se Howes na Dakar vrátil v sestavě nizozemského BAS Dakar KTM Racing Teamu a pátým místem si definitivně řekl o tovární angažmá. Sen se mu splnil před mexickou Sonora Rally 2021, na níž vybojoval druhé místo už jako fabrický jezdec Husqvarny. V dalším průběhu sezony získal několik etapových vítězství a blýskl se také druhým místem celkově na Silk Way Rally, jež byla toho roku poprvé zařazena do světového šampionátu v cross-country rally.
První Dakar na tovární Husqvarně sice pro Howese skončil kvůli havárii předčasně, ale po doléčení zranění, která při pádu utrpěl, se do světového šampionátu vrátil a v říjnu 2022 vyhrál Marockou rally. Na Dakaru 2023 od počátku bojoval na špici, celkem šest dní vedl a v cíli obsadil třetí příčku, když jej od vítězného Kevina Benavidese dělilo jen pět minut.
V uplynulých dvou letech Skyler Howes jasně prokázal, že s tovární technikou dokáže pravidelně bojovat o umístění na stupních vítězů i o celková vítězství. Kromě toho díky svým technickým znalostem a citu pro motocykl odvedl obrovský kus práce při vývoji soutěžních strojů, a to nejen pro Husqvarnu, ale také pro KTM a GasGas, neboť všechny tři značky patří do koncernu Pierer Mobility AG a do maratonských soutěží tudíž nasazují naprosto identickou techniku jen pod různými názvy a v odlišných barvách.
Sám Howes se k odchodu od Husqvarny zatím oficiálně nijak nevyjádřil. Podle dobře informovaného zdroje, s nímž jsme o situaci hovořili, však chce i nadále zůstat v kategorii motocyklů a jeho hlavním sportovním cílem zůstává i nadále dakarské vítězství.
Uvidíme 31letého Kaliforňana v blízké budoucnosti za řídítky tovární Hondy, která se po jeho rozchodu se skupinou Pierer a s ohledem na rozložení sil ve startovním poli logicky nabízí? Čas ukáže…