Dakar 2024 bude pro Audi poslední

Rubrika: Auto, Dakar 2024  
/ Aktualizováno:

Audi svůj ambiciózní program v dálkových rally neprodlouží. Razantní škrty se dotknou také dalších aktivit ingolstadtské automobilky v motoristickém sportu.

Stéphane Peterhansel, Dakar 2023
Stéphane Peterhansel / Edouard Boulanger, Audi RS Q e-tron E2, Team Audi Sport. Dakar 2023. © Audi

Na základě rozhodnutí, které přijalo představenstvo společnosti v pondělí 10. července, ukončí Audi kromě dakarského projektu také tovární podporu soukromých týmů v DTM a v dalších okruhových závodech sportovních vozů. Svůj sportovní program do budoucna zaměří de facto výhradně na formuli 1, do níž jako dodavatel motorů vstoupí v roce 2026.

Pravdou je, že program Audi v dálkových rally byl od počátku naplánován na tři roky a Dakar 2024 měl tento cyklus uzavřít. Nyní je jasné, že k prodloužení projektu na další období nedojde.

Trojice továrních Audi debutovala na Dakaru 2022 a okamžitě předvedla slibný potenciál své revoluční koncepce. Stéphane Peterhansel, Carlos Sainz i Mattias Ekström dokázali vyhrát některou z etap a Švéd se v konečném hodnocení soutěže prosadil do první desítky.

O několik měsíců později se Audi RS Q e-tron zapsalo do historie motoristického sportu, když jako první vůz poháněný elektrickým motorem vyhrálo mezinárodní dálkovou rally. Na Abu Dhabi Desert Challenge 2022 se o dosud jediný triumf tohoto speciálu postarala francouzská dvojice Stéphane Peterhansel, Edouard Boulanger.

Na Dakar 2023 připravili Němci další evoluční verzi RS Q e-tron E2, s níž chtěli atakovat celkové vítězství. Carlos Sainz a Lucas Cruz sice po první etapě vedli, ale v následujících dnech se celý tým trápil. Peterhansel i Sainz ze soutěže po haváriích odstoupili, Ekström obsadil s výraznou ztrátou čtrnácté místo.

Neúspěch na Dakaru, stejně jako zranění páteře, která při nehodách utrpěli Sainz i Boulanger, následně vedly k přehodnocení původních plánů, na jejich základě se tým měl účastnit kompletní sezony mistrovství světa v dálkových rally (W2RC). V Abu Dhabi i Mexiku však Audi chyběla. Do obou jarních soutěží světového šampionátu odstartoval pouze Ekström, jenž navíc usedl za volant buginy kategorie side-by-side.

Audi RS Q e-tron E2 tak od lednového dakarského debaklu absolvovalo pouze květnové testy na Arabském poloostrově. Peterhansel, Sainz i Ekström mají na Dakar 2024 platný kontrakt s Audi, po skončení soutěže však budou volní.

Rally Dakar 2024 odstartuje 5. ledna v saúdskoarabské Úle.


V našem e-shopu si můžete objednat model vítězného Audi z ADDC 2022, který máme skladem v měřítku 1:43 i 1:18. Předobjednat si můžete také všechny tři tovární vozy z Dakaru 2022. Modely v měřítku 1:43 by měly být uvedeny na trh v průběhu léta, modely 1:18 koncem roku.

Nákupem sběratelských předmětů v našem e-shopu pomůžete s financováním dalšího chodu a rozvoje projektu DAKARMANIA.cz. Za případné objednávky předem velmi děkujeme.

Mohlo by vás zajímat

Aleš Loprais, testování v Maroku, 2024

Aleš Loprais po testech odřekl účast na Marocké rally

Počátkem října absolvoval Aleš Loprais v Africe testování nově postaveného kamionu Iveco Powerstar, s nímž se měl následně zúčastnit Rallye du Maroc. Na jejím startu však bude posádka InstaTrade Loprais Teamu De Rooy FPT chybět.

Více...
InstaTrade Loprais Teamu De Rooy FPT, Dakar 2025

Aleš Loprais na Dakaru 2025 s novým vozem i posádkou

Aleš Loprais otevírá novou kapitolu svého působení na dakarské rally. Frenštátský závodník opouští kabinu Pragy V4S DKR a přesedá za volant vozu Iveco Powerstar.

Více...
Aleš Loprais, Dakar 2024

Dakar 2024: Aleš Loprais, Jaroslav Valtr ml., Jiří Stross a Instaforex Loprais Praga Team slaví stříbro

Dlouhé čekání je u konce. Aleš Loprais se na Rally Dakar vrací na stupně vítězů v konečném hodnocení

Více...

Mobile Sliding Menu