Posádka Aleše Lopraise se i v osmé etapě Rally Dakar 2025 prosadila mezi kamiony na medailové pozice a v průběžném pořadí ji od druhého místa dělí již pouze minuty.
Pondělní etapa z Davadmí do Rijádu (celkem 738 km) pořadím na čele průběžné klasifikace kategorie kamionů výrazněji nezamíchala, přestože její speciálka (488 km) byla velmi dlouhá a náročná. Velkou pozornost a důslednost vyžadoval dnešní měřený úsek jak od navigátorů, tak samozřejmě i od řidičů, kteří museli své stroje bezpečně provést kaňony, řečišti, ale i dalším dlouhým a drsným kamenitým úsekem. Nechyběly ani sekce s bujnější vegetací, rychlé pláně a v závěru testu i menší duny.
Aleš Loprais s Davidem Křípalem a Darekem Rodewaldem se svým Ivecem Powerstar obsadili mezi kamiony druhou příčku s pětiminutovým odstupem od vítězného Martina Macíka.
„Jeli jsme, co to šlo, a na rychlých pistách na začátku erzety jsme se snažili ‚katovat‘, ale startovat jako první kamion dnes nebylo výhodné,“ rekapituluje Aleš Loprais. „Pak nás stopy aut zavedly do jednoho kaňonu, jenže se ukázalo, že je slepý a tudíž neprůjezdný. Tam nás přeskočili Martin Macík a Vaidotas Žala, ale toho se nám povedlo znovu předstihnout.“
„Pak ale přišla strašně rozbitá a prašná pasáž, kde jsme dojeli konvoj bugin. Dvě hodiny jen prach a velké riziko. Následně jsme na jedné náhorní plošině nemohli rychle najít cestu do kaňonu a tam nás opět předjel Žala, který se do něj dostal dřív. Takto jsme už dojeli až do cíle. Závěrečné krátké duny byly malou odměnou za opravdu náročný den.“
Posádka InstaTrade Loprais Teamu De Rooy FPT dnes najela dalších 16 minut a 20 sekund na Mitchela van den Brinka, jenž etapu dokončil jako šestý, a díky tomu ji v průběžném pořadí dělí od zatím druhého Nizozemce už jen šest a půl minuty.
V úterý 14. ledna pokračuje Rally Dakar 2025 devátou etapou z Rijádu do Harazu, která by měla patřit spíše k těm rychlejším. Zároveň poslouží k přesunu soutěžích a jejich doprovodů do oblasti Pusté končiny, kde 47. ročník slavné maratonské rally v následujících dnech vyvrcholí.
LOPRAIS TATRA TEAM & DAKAR CLASSIC
Do 8. etapy, která v pondělí 13. ledna zavedla z Davadmí do Rijádu také účastníky Dakar Classic, vyráželi Jiří Husek, Lubomír Dočkal a Dominik Holaň (Tatra 815 4×4 HAS) jako vedoucí posádka ve skupině H2 Truck. Jejich náskok před Igorem Pazderou, Olgou Lounovou a Milanem Holaněm (Tatra 815-2 „Puma“) však činil pouhých 88 bodů.
Nebylo proto divu, že se na třech pondělních testech pravidelnosti mezi oběma posádkami Loprais Tatra Teamu rozhořela sportovně férová, ale nemilosrdná bitva. První zkouška (73 km) nepřechýlila misku vah na žádnou ze stran, protože obě posádky nasbíraly naprosto shodný počet trestných bodů a na druhém testu (27 km) Jiří Husek své vedení nepatrně zvýšil, když si připsal o 19 trestných bodů méně než Igor Pazdera.
Kartami však důkladně zamíchala poslední zkouška dne (155 km), na jejíž trati Pazderova posádka předčila své týmové kolegy rozdílem 834 bodů a vrátila se zpět do čela průběžného hodnocení Dakar Classic 2025 ve skupině H2T.
Newsletter InstaTrade Loprais Teamu De Rooy FPT & Loprais Tatra Teamu